ירושלמי שורשי וצמחוני: הכירו את הנשיא העשירי ראובן ריבלין

הוא נוהג לפתוח את דבריו ב"שלום לכם מי-ם", צמחוני, עו"ד במקצועו, איש ליכוד הנמצא בקשר טוב גם עם ח"כים מהשמאל. הכירו את נשיאה העשירי של מדינת ישראל רובי ריבלין (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ריבלין (צילום: פלאש 90)

ירושלמי שורשי, משפטן וצמחוני - הכירו את הנשיא העשירי של מדינת ישראל. הוא מתגורר בירושלים ובשיחותיו נוהג לפתוח ב"שלום לכם מירושלים", אמירה שהלכה איתו מאז היותו צעיר עת שכיהן כחבר מועצת עיריית ירושלים, דרך היותו חבר-כנסת, שר, יו"ר כנסת ומועמד לתפקיד הנשיא בשתי הזדמנויות שונות.

ראובן ריבלין שנבחר הצהריים (שלישי) לנשיאה העשירי של מדינת ישראל, בן 75, נשוי ואב לארבעה, מתגורר בשכונת יפה נוף בירושלים ונולד למשפחה ירושלמית שורשית: הוריו, פרופסור יוסף יואל ורחל ריבלין, עלו לבירת המדינה היהודית בזמן עליית תלמידי הגר"א. הוא היה לקצין קרבי בצה"ל ולעו"ד במקצועו.

את חייו הציבוריים החל ריבלין ב-1978 כאשר כיהן כחבר מועצת עיריית ירושלים, תפקיד אותו מילא במשך עשור. בבחירות הפנימיות בסיעת הליכוד העירונית שנערכו ב-1988 הוא התמודד לתפקיד ראש הסיעה במטרה להתמודד אחר-כך על תפקיד ראש עיריית ירושלים אולם בבחירות הפנימיות הפסיד לטדי קולק שלימים נכנס לתפקיד.

חמש שנים לאחר מכן, בבחירות שהתקיימו ב-1993 נבחר אולמרט למועמד הליכוד לראשות העיר והחליט שלא לשבץ את ריבלין ברשימה למועצת העיר, זאת למרות היותו של ריבלין דמות מפתח בסניף ולמרות הציפיות שישבץ אותו במקום השני.‏‏

ראובן ריבלין עזב את כיכר ספרא ועבר לבניין הכנסת בשנת 1988, כאשר נבחר לכהן כחבר-כנסת מטעם מפלגת הליכוד. בבחירות בשנת 1996 בעת בחירתו של בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה, נבחר ריבלין בשנית, לשמש כחבר-כנסת מטעם מפלגת השלטון.

כשהורכבה ממשלת הליכוד ב-2001, הוא נאלץ לוותר על תפקיד שר המשפטים לאחר חקירה שנפתחה נגדו ונסגרה זמן מה לאחר מכן מפאת חוסר אשמה. לאור זאת, ריבלין נאלץ להסכים לקבל עליו כברירת מחדל את תפקיד שר התקשורת ששנים מאוחר יותר, עם כניסתו של אריאל אטיאס, הפך לפופולרי.

בשנת 2003 הוא נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת ה-16, ובשנת 2007 בעת שכיהן כחבר-כנסת הוא הכריז באופן רשמי על התמודדותו על תפקיד נשיא המדינה, לאחר סיום כהונתו של משה קצב. במירוץ הזה הפסיד ריבלין לשמעון פרס, והגיע למקום השני.

בשנת 2009 בחר בו ראש הליכוד בנימין נתניהו, לתפקיד יו"ר הכנסת ה-18, בתפקידו זה הוא התעמת לא אחת עם מי שבחר בו לתפקיד, ויחסיו עם חברי-הכנסת הערבים הפכו לחמים במיוחד, על אף דעותיו המדיניות. בכנסת ה-19, הודח ריבלין מתפקידו והיה לחבר-כנסת מהשורה, כיהן כחבר בוועדת הכספים וקידם מספר הצעות חוק פרטיות.

בחירתו של ריבלין לנשיאות לוותה בדרמה גדולה בכנסת, כאשר לאחר הסיבוב הראשון התעורר ריח של מהפך באוויר, לאחר שבניגוד לכל הערכות, חבר-הכנסת מאיר שטרית ממפלגת "התנועה", עלה להתמודד מולו בסיבוב השני.

בראשית השבוע, שעות ספורות לאחר שהמועמדת לנשיאות דליה איציק חשפה כי בבעלותה שלוש דירות, הגיע תורו של המועמד ראובן רובי ריבלין, לחשוף את הונו הצנוע יותר, לכאורה. ריבלין רכש דירה בת ארבעה חדרים בירושלים בשנת 1973 בעלות של כ-220,000 שקלים. לדברי ריבלין, הוא לא מחזיק בנכסי דלא ניידי.

הנשיא הנבחר הצהיר כי יש לו סך 450 אלף שקלים בקרן השתלמות, ביטוח ובקופת גמל, ובנוסף לכך יש לו עוד 300 אלף שקלים בתיק השקעות ורכב בשווי של כ-60 אלף שקלים. ריבלין הצהיר עוד כי הוא מרוויח בחודש 25 אלף שקלים נטו כחבר כנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר