לא מתיאשים: החילונים רוצים לחלק את בית שמש

מספר חברי מועצה מהאופוזיציה בעיר בית שמש, נפגשו עם שר הפנים גדעון סער והעלו שוב את נושא חלוקת העיר. ריצ'רד פרס: "אנחנו והחרדים אילו שתי אוכלוסיות שונות ואנחנו רוצים לחיות בנפרד" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ריצ'רד פרס (צילום: באדיבות המצולם)

לא מתייאשים: קרוב לשנה אחרי הבחירות לראשות ולמועצת העיר בית שמש, החילונים שספגו תבוסה משמעותית, לא אומרים נואש. מספר חברי מועצה מהאופוזיציה נפגשו אתמול (שלישי) עם שר הפנים, גדעון סער. הצדדים דנו בפגישה בנושא חלוקת העיר ומתחו ביקורת כנגד הרכב הוועדות בעירייה.

ריצ'רד פרס, חבר מועצת העיר בית שמש, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" על הפגישה: "דיברתי איתו על נושא ההפרדה וההתנהלות של ראש העיר. הוא אמר שהוא פתוח לשמוע והוא ישמע והוא יתנהג כמו ששר הפנים אמור להתנהג שזה לפי החוק. הסברנו לנו שראש העיר הפריד את העיר, כך גם הציבור החרדי הפרידו את העיר".

"אנחנו שתי אוכלוסיות שונות ומתוך כבוד לציבור החרדי אנחנו רוצים לחיות בנפרד", אומר פרס. לדבריו, "יש לכך סיכוי. בחוק יש סעיף בפקודת העיריות שיש אפשרות לחלוקה". בהתייחסו לעצם הפגישה אומר פרס, "מהפגישה הזו בוודאי שיצאתי עם תחושה שיש סיכוי שזה יקרה. תמיד היה סיכוי ולא רק בגלל הפגישה הזו, אלא לפני כן".

למרות הביטחון שהפגין בראשית השיחה, לקראת סיומה נשמע פרס אחרת: "השר יתנהג לפי הפקודות ויכול להיות שהוא גם לא יאשר את החלוקה אבל זו צריכה לקבוע הוועדה".

במהלך הפגישה דנו הצדדים בביקורת שנמתחת מצד חברי האופוזיציה כנגד הרכב הועדות בעירייה, על כך אומר פרס: "כל החלטות ראש העיר יבוטלו. כל הרכב הוועדות הנוכחיות שקבע ראש העיר יבוטלו, כך החליטה הממונה על המחוז ממשרד הפנים".

חבר המועצה החילוני מותח ביקורת נוקבת כנגד ראש העיר: "זה שראש העיר חושב שהוא נמצא בחצר פרטית שלו זה בעיה שלו, אנחנו נלמד אותו לקח שהוא לא יתנהג כך. הרכב הועדות לא חוקי - אין שוויון. זה שראש העיר רוצה להשביע את כל המפלגות והפלגים החרדיים כדי לצאת בסדר עם כולם זה לא אומר שזה החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר