הנשיא העשירי ראובן ריבלין יושבע היום: יו"ר הכנסת יכריז, "יחי נשיא מדינת ישראל"

למרות המצב והלחימה הקשה ברצועת עזה, טקס השבעת נשיאה העשירי של מדינת ישראל יתקיים כמעט כסדרו. ראובן ריבלין יושבע ויו"ר הכנסת יכריז, "יחי נשיא מדינת ישראל" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המדינה הנבחר ראובן רובי ריבלין (צילום: פלאש 90)

נשיא חדש: בזמן שהלחימה ברצועת עזה נמשכת, יושבע אחר הצהריים (חמישי) ראובן רובי ריבלין במליאת הכנסת ויהפוך לנשיאה העשירי של מדינת ישראל, ברגעים אלו יסיים שמעון פרס את כהונתו כנשיא המדינה.

הטקס שהיה מתוכנן להיות כנס מפואר הפך ברגע האחרון לכנס מצומצם בשל הלחימה בדרום, וזה בהחלטה משותפת של ריבלין ויו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: "בשעה שחיילי צה"ל נלחמים ואזרחי ישראל נמצאים תחת איום מטחי טילים, סברנו שיש מקום לקיים את האירוע במתכונת צנועה יותר ומצומצמת" אמרו השניים.

הטקס יפתח ברחבת הכנסת עם משמר הכבוד שיקבל את פניו של הנשיא החדש, ריבלין יסקור את המשמר ויניח זר על הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל.

לאחר מכן יתכנסו הנשיא היוצא והנשיא הנכנס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק בוזי הרצוג.

בסיום הישיבה יכנס הנשיא החדש למליאה ויצהיר אמונים בישיבת מליאה מיוחדת לכבודו.

שיאו של הטקס יהיה כאשר יו"ר הכנס יואל יולי אדלשטיין יכריז: "יחי נשיא מדינת ישראל" וחברי הכנסת הנוכחים במליאה יענו: "יחי, יחי, יחי".

מחר (שישי) צפוי הנשיא פרס לפנות את משכן הנשיא ולעבור לדירה בת שלושה חדרים בתל אביב, ובמקומו יכנס רובי ריבלין, הנשיא החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר