הפאדיחה של וויליאם שאבאס: מה הקשר לנתניהו?

יו"ר ועדת הבדיקה של האו"ם כנגד פעולות צה"ל בצוק איתן, וויליאם שאבאס, אמר כי הוא מייחל להעמדתו לדין של נתניהו בגין מבצע "עופרת יצוקה". אז איך קשור נתניהו? (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
וויליאם שאבאס (צילום מסך)

בישראל זעמו על מינויו של וויליאם שאבאס ליו"ר ועדת הבדיקה של האו"ם כנגד פעולות צה"ל בעזה במהלך מבצע "צוק איתן".

מרבית הביקורת מתייחסת להתבטאות של שאבאס מלפני כשנה כשאמר כי הוא מייחל להעמדתם לדין בפני בית המשפט הבנילואמי בהאג בעוון פשעי מלחמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס.

אמש (שלישי) התראיין שאבאס ל"חדשות 2", שם נשאל על התבטאותו. "קיימנו דיון בעניין בית הדין הפלילי הבינלאומי, והעובדה שבית הדין הפלילי הבינלאומי מיקד את כל תשומת ליבו במדינות אפריקניות" אמר שאבאס.

לדבריו, "אני התייחסתי להצהרה של הארכיבישופ טוטו, שבה אמר שיש להביא את טוני בלייר לעמוד בפני בית הדין הבינלאומי כדי להוכיח שהוא מסוכל לשפוט גם מדינות מערביות ולא רק מדינות מהדרום, או ליתר דיוק מאפריקה. ואז אני אמרתי: "מי שהכי הייתי רוצה לראות שם הוא נתניהו"".

אלא שכאן הגיעה הנפילה של שאבאס: "אני כמובן נתתי ביטוי למה שהופיע בדו"ח גולסטון והוא שבית הדין הבינלאומי צריך לטפל במסקנות של דו"ח גולדסטון, שמהן עלתה האפשרות שפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בוצעו במהלך "עופרת יצוקה". אבל כידוע לך בית הדין הבינלאומי מעולם לא התייחס לנושאים הללו. זה היה ההקשר של ההערה שלי".

צפו: הפאדיחה של שאבאס בראיון ל"חדשות 2" (צילום: "חדשות 2")

על פי דבריו, הוא ייחל להעמדתו לדין של נתניהו בגין מבצע "עופרת יצוקה", אלא שנתניהו כלל לא היה בתפקיד ראש הממשלה באותם ימים. למעשה, נתניהו אפילו לא היה שר או חבר בקואליציה - נתניהו כיהן באותם ימים כיו"ר האופוזיציה, כאשר ראש הממשלה דאז היה אהוד אולמרט.

אלא שלא נראה שעובדה זו עומדת בראש מעייניו של שאבאס, ומכאן החשש בישראל שאת שאבאס לא מעניין כלל הצד הישראלי, אלא הוא רק רוצה בהעמדתה של ישראל בפני בית המשפט הבינלאומי בהאג בעוון פשעי מלחמה.

בנוסף, במהלך הראיון לא הסכים שאבאס להגדיר את חמאס כארגון טרור. כשנשאל על כך ענה: "לא יהיה הולם מצדי לענות על שאלה כזאת".

כשמצרפים את כל הדברים יחד מתגלה תמונה מדאיגה מאוד מבחינת ישראל, זאת למרות דבריו של שאבאס עצמו ששב וטוען כל הזמן כי הוא יהיה נייטרלי במהלך הבדיקה וכי הוא לא שונא את ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר