ערד ניר: "יש כאן משבר אמון אישי בין נתניהו לבין אובמה"

ערד ניר, עורך חדשות החוץ בחדשות 2, אומר ל"כיכר השבת" בעקבות הדיווח על עצירת משלוח הטילים מארה"ב לישראל כי "יש משבר אמון אישי בין נתניהו לבין אובמה" (מדיני)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ערד ניר (צילום ארכיון: פלאש 90)

הדיווח בכלי התקשורת על החלטת ממשל אובמה לעצור משלוח טילים לישראל במבצע 'צוק איתן', חשף שפל חדש ביחסים ומשבר חמור.

ערד ניר, עורך חדשות החוץ בחדשות 2, אומר ל"כיכר השבת" כי "הדיווח האחרון על המתיחות הגדולה, על השיא החדש שאנו למדים היום בעניין הדרישה שלא להעביר את הטילים, הגיע מארה"ב. התקשורת האמריקאית עוסקת בזה והיא חלק מזה והתקשורת האמריקנית מעורבת בזה".

"אני לא חושב שההתייחסות היא אישית מעבר לטורי דעה", מוסיף ערד ניר, "בדיווחים התקשורתיים אני לא רואה התייחסות אישית אלא ההתייחסות היא בין ארה"ב לבין ישראל, את הממד האישי אנחנו הפרשנים מקדישים לזה והוא מאוד ברור".

"לגופו של עניין אני חושב שראש ממשלת ישראל צריך לעשות את כל אשר על ידו כדי להרגיע את המתיחות הזאת כמה שיותר מהר משום שארה"ב היא הנכס האסטרטגי הגדול ביותר שיש למדינת ישראל. נכון שכולנו אומרים 'אם אין אני לי מי לי' וזה נכון אבל אם אני אשאר ללא ארה"ב לא יהיה לי 'מי לי'", מסביר ערד ניר.

ערד ניר מוסיף וחושף בפנינו כי "מה שקורה בחדרי חדרים ובשיחות הטלפון מדאיג מאוד".

לדבריו, "היו משברים קשים לא פחות בין ישראל לבין ארה"ב, כמו בזמן מלחמת לבנון הראשונה. היה משבר חמור בין שמיר לבין בוש האב. ההבדל בין המשבר הזה לבין המשברים הקודמים אלו שני דברים שונים, בגלל שיש כאן מימד אישי כלומר של משבר אמון אישי בין נתניהו לבין אובמה".

"בנוסף, מכיוון שנתניהו מבין ומעורב מאוד בפוליטיקה האמריקאית הוא מואשם על ידי חלק מכלי התקשורת והפוליטיקאים בארה"ב בזה שהוא משתמש בקשרים שלו נגד הממשל הנוכחי וזה מעצים עוד יותר את העימות הבין אישי שזה אני חושב חריג", מוסיף ניר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר