מי מימן את נסיעת חנין זועבי לקטאר?

הסערה סביב נסיעתם של חברי סיעת בל"ד לקטאר נמשכת. הערב דווח כי מי שמימן את הנסיעה היה מכון שהקים הח"כ לשעבר החשוד בריגול נגד ישראל, עזמי בשארה (פוליטי, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ח"כ חנין זועבי (צילום: פלאש 90)

הסערה סביב נסיעתם של חברי סיעת בל"ד - חברי-הכנסת חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובאסל גאטס - לקטאר ופגישתם עם מייסד המפלגה, חבר-הכנסת לשעבר עזמי בשארה, החשוד בריגול לטובת חיזבאללה, הביאה את ועדת האתיקה של הכנסת לדרוש מחברי הכנסת תשובות: כיצד ייתכן שנסעו לפגישה ללא כל הודעה מוקדמת ומי הוא המקור שמימן את הנסיעה.

הערב (שלישי) דווח ב"כלכליסט" כי מקור המימון לנסיעת השלושה הוא "המרכז הערבי לחקר המדיניות" אותו הקים הח"כ לשעבר ממפלגתם שנמלט לקטאר לאחר שכאמור, נחשד בריגול לטובת ארגון הטרור חיזבאללה.

אותו מרכז אקדמי ממימן את כל הוצאות שהותם, לרבות כרטיסי טיסה ושהות במלונות בבירה הקאטרית. המידע שנחשף הגיע ביממה האחרונה לוועדת האתיקה של הכנסת. על פי הנוהל, חברי הכנסת מחויבים לעדכן את ועדת האתיקה על כל פרט בנסיעותיהם לחו"ל עוד בטרם יציאתם מהארץ. הפעם, חברי הסיעה הפרו את הכללים ועדכנו את הוועדה רק לאחר ששבו ארצה.

זועבי עצמה מסובכת בעוד שתי פרשיות - ההתבטאויות בזמן מבצע "שובו אחים" עליהן הורחקה לחצי שנה מדיוני הכנסת, והתבטאויותיה נגד שוטרים עליהן המליצה המשטרה להגיש כתב אישום בין הסתה והעלבת עובד ציבור.

זועבי בצאתה מחקירת המשטרה (צילום: מוטי קמחי - ynet)

נסיעתם עוררה תגובות נזעמות בקרב מחנה הימין. שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב בדף הפייסבוק וכתב כי "נסיעתם של חברי סיעת בל"ד, מוכיחה שוב ובאופן נחרץ לאלו שעוד פקפקו בכך, שאין להם כל מקום בכנסת ישראל.
בעוד ישראל נמצאת עדיין במערכה קשה נגד הטרוריסטים מארגון החמאס, חברי בל"ד נוסעים לקטאר ומפגינים תמיכה בחאלד משעל וחבר מרעיו".

לדבריו, "מפלגת "ישראל ביתנו" עתרה בעבר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את בל"ד מלהתמודד לכנסת אך בית המשפט העליון דחה את העתירה. אנו נמשיך ונעשה ככל שניתן על מנת שרשימת הגיס החמישי המייצגת את ארגוני הטרור בכנסת ישראל תמצא את מקומה הרחק מבית הנבחרים ומאחורי סורג ובריח".

לדברי ליברמן, מן הראוי ש"היועץ המשפטי לממשלה יבחן האם הם הצטיידו בכסף מזומן שהועבר על ידי בשארה ומפעיליו, את חוקיות הביקור, האם נעברו עבירות של ביטחון המדינה כגון מגע עם סוכן זר והאם הועברו כספים, לבקשתם, מקטאר לארגון הטרור "בני הכפר"".

בסיעת בל"ד הגיבו לביקורת ואמרו כי היא "מגנה את ההסתה שלוחת הרסן של חברי כנסת ושרים נגד החברים שנסעו לקטאר". לדבריהם, "על פי החוק, הנסיעה הייתה חוקית למהדרין וכל הפניות ליועץ המשפטי כדי שיפתח בחקירה הן תרגיל זול לתפוס כותרת מצד ח"כים ושרים מן הימין".

"הנסיעה הייתה פוליטית ונועדה לתת ראיונות בתקשורת ולערוך מפגשים פוליטיים וחברתיים. הדבר לגיטימי ונעשה במסגרת הפעילות הרגילה והמובנת מאליה של חברי כנסת. זה שגורמים אנטי דמוקרטיים תוקפים אותה ומערערים על עצם קיומה, לא עושה אותה ללגיטימית פחות, אלא להיפך". הוסיפו בסיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר