"לסיים המבצע בפירוז עזה"

יאיר לפיד: "חוק מע"מ אפס יעבור כמו חוק השוויון בנטל"

שר האוצר, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, יאיר לפיד, אומר: "מבצע צוק איתן לא יכול להסתיים בהפסקת אש. המבצע צריך להסתיים בפירוז עזה. זו המטרה וצריך להשיגה" • באשר לחוק מע"מ אפס שעד כה לא הצליח להעביר בוועדת הכספים, אומר לפיד כי "כולם אמרו ששוויון בנטל לא יעבור. גם מע"מ אפס יעבור" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90. וידאו: ynet )

מבצע צוק איתן - הפסקת אש: חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ושר האוצר יאיר לפיד אומר בצהריים (חמישי) כי "מבצע צוק איתן לא יכול להסתיים בהפסקת אש. המבצע צריך להסתיים בפירוז עזה".

בראיון לאולפן ynet התייחס לפיד לוויתור הישראלי לפירוז רצועת עזה ואמר: "אנחנו צריכים לפעול לפירוז הרצועה, לכן המבצע לא יכול להסתיים בהפסקת האש הזו. פירוז עזה הוא המטרה וצריך להשיגה".

באשר לאפשרות שתושבי עוטף עזה ישובו לבתיהם אחרי הלחימה אמר לפיד: "יש הפסקת אש ובהפסקת האש הזו התושבים יכולים לחזור לבתיהם, אלו גם ההוראות של צה"ל. הפסקת האש אומרת שמתחיל פרק ב' בטיפול בבטחונם של תושבי הדרום".

באשר למצב המדיני אמר חבר הקבינט כי "העניין המדיני מוכרח להיות על השולחן והוא יהיה על השולחן והממשלה הגדירה אותו כאחת המטרות, החודש וחצי האחרונים הוכיחו את הצורך שלנו להיפרד מהפלסטינים".

"אנחנו צריכים מנגנון לשליטה אזורית שיוביל לפירוד, ואנחנו צריכים אותו יותר מאי פעם. אנשים לא יכולים לחיות בייאוש מתמיד ומה שאנחנו צריכים זה לפעול כדי להיפרד מהפלסטינים. להגיד שנישאר איתם לנצח זה לא רעיון טוב", הוסיף לפיד.

באשר למפלה האישית שלו מול הפוליטיקאים החרדים שהצליחו למנוע ממנו להעביר את חוק מע"מ אפס בוועדת הכספים, ולקראת שובו של החוק לדיון בוועדה בימים הקרובים, הצהיר לפיד: "כולם אמרו ששוויון בנטל לא יעבור. גם מע"מ אפס יעבור".

"אלו מהפכות גדולות לטובת מעמד הביניים הישראלי", הוסיף לפיד, "כמו עם השוויון בנט כולל הסנקציות הפליליות - כולם אמרו 'עזוב, עזוב, אתה צעיר, פוליטיקאי צעיר - זה לא יעבור,' עובדה שזה עבר, גם מע"מ 0 יעבור וגם חוק ברית הזוגיות יעבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר