איבוד שליטה בוועדת הכספים

תושבים מהדרום התפרצו לדיון; ניסן סלומינסקי ברח

שוב סלומינסקי מאבד שליטה בוועדת הכספים וכעת בשל עשרות תושבי הדרום שהתפרצו לדיונים על חוק מע"מ אפס • משה גפני: "הממשלה סותמת את פיות תושבי הדרום" • המהומה נמשכת, ויו"ר הוועדה מנסה לכנסה בחדר צדדי, אך באופוזיציה מסרבים לקיים את הדיון • צפו בתיעוד המהומה בוועדה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דיון בוועדת הכספים (צילום: עטא עוויסאת, וידאו: כיכר השבת)

דרמה בוועדת הכספים: במהלך דיון שהתחדש בוועדה על חוק 0% מע"מ של יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד התפרצו תושבי הדרום, שעד לאחרונה היו בקו האש של ירי חמאס, וצעקו לעבר היו"ר וחברי כהנסת: "הממשלה סותמת את פיות תושבי הדרום". סלומיאנסקי נטש את הישיבה.

אחד מתושבי הדרום התפרץ לעבר היו"ר ניסן סלומיאנסקי ואמר: "אנחנו רוצים שתפצו אותנו, תנו לעסקים להמשיך לעבוד, אי אפשר לסגור עיר, עיר שלימה אתם סוגרים, זה בושה וחרפה".

ח"כ יעקב ליצמן, משה גפני ואראל מרגלית צעקו לעבר היו"ר שיאפשר לתושבי הדרום, בפרק זמן סביר. "פעם ראשנה שהם באים אחרי המלחמה, יושבים פה לדבר שטויות במקום לדבר עליהם, מה אתה עושה צחוק?, בושה!" זעק ח"כ גפני. מרגלית: "אני מבקש לתת לדרום לדבר. אני מבקש לא לסתום פיות ולסגור מיקרפונים, הם רוצים לדבר!".

יו"ר 'דגל התורה' המנהל את המאבק בחוק יצא להגנת תושבי הדרום ואמר: "הממשלה סותמת את הפיות של תושבי הדרום, באו מהמלחמה לעסוק בגחמה המסוכנת של לפיד שמסכן את כלכלת ישראל, על הממשלה להקשיב לתושבי הדרום".

בשל המהומה הדיון הופסק ויו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי עזב את הדיון ונכנס לחדרו הצמוד לחדר הוועדה כשאנמר כי תושבי הדרום הפכו ל"כלי משחק". אראל מרגלית זעק לעברו: "הם כלי משחק? אתה כלי משחק!".

ח"כ סתיו שפיר: "למה אתה בורח מהדיון?".סלומינסקי בכל זאת עזב את הדיון וח"כ אראל מרגלית השתלט על ניהול הדיון כשהתיישב על כיסא היו"ר "רבותי, אנחנו ממשיכים את הדיון על הדרום עכשיו בוועדת הכספים, אם מישהו בקואליציה רוצה הפסקה שיצא". ח"כ איציק כהן צעק לאורך המהומה: "לא יהיה מע"מ אפס".

יו"ר הוועדה שהבין כי הוא לא מצליח להשתלט על הדיון החליט לכנס את הוועדה בחדר צדדי בכדי להמשיך ולדון בחוק מע"מ אפס ללא תושבי הדרום. האופוזיציה מסרבת לקיים את הדיון ללא התושבים, והתושבים מצידם מאיימים לחסום את פתח חדר הישיבה. ח"כ משה גפני החל לצעוק בסמוך לחדר הצדדי בבקשה שיכניסו את תושבי הדרום, גפני צעק: "זה לא בניין של יאיר לפיד שהוא נותן פה הוראות, יהיה פה מכות אם זה מה שיהיה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג תקף את התנהלות הוועדה ואמר: "הכנסת בפגרה, אבל ועדת הכספים מתכנסת היום לדיון דחוף.

"מה כל כך דחוף? האם הוועדה מתכוונת לדון בשיקום הדרום לאחר המערכה הארוכה? לעזרה לעסקים שספגו מכה כלכלית קשה בעקבות המצב הביטחוני? במימון עזרה פסיכולוגית לילדי יישובי הגדר ועוטף עזה?"

"התשובה לכל השאלות האלה היא לא" הוסיף הרוצוג: "הוועדה מתכנסת במיוחד על מנת לדון שוב בהצעת חוק 0% מע"מ שיאיר לפיד מתעקש להעביר למרות שקשה למצוא איש מקצוע אחד שחושב שהיא תכנית ראויה שתביא להורדת מחירי הדירות. למה? לפיד חייב הישג פוליטי לפני התקציב האכזרי שהוא ונתניהו מכינים לנו".

מחכים ליו"ר שברח. אולם ועדת הכספים, הצהריים (צילום: כיכר השבת)

"בכך נחשף שוב סדר העדיפויות של הממשלה" סיים הרצוג: "הצעות חוק פופוליסטיות לפני שיקום הדרום. כותרות לפני מעשים. פוליטיקה לפני אנשים".

ח"כ ניסן סלומיאנסקי הוציא - מה שמקורביו מכנסים - 'תגובה חריגה' לאירועים היום בוועדה שבראשותה הוא עומד: "ועדת הכספים בראשותי עושה כל שביכולתה על-מנת לסייע לתושבי הדרום, ולאחר שאישרה במהירות פיצויים, כולל מקדמות שכבר שולמו לעסקים ותושבים בעוטף עזה, בהיקף של כמיליארד וחצי ₪, תמשיך ותקיים דיון רציני ומקיף בנושא, בהשתתפות כל נציגי הממשלה הרלוונטיים. מצער שהאופוזיציה, עושה שימוש ציני בתושבי הדרום, תוך השתלטות ביריונית על דיון הוועדה.

"הצורך לסייע לתושבי הדרום הוא מעל לוויכוח הפוליטי ודורש טיפול מעמיק. הזמנתם של תושבי הדרום לדיון סרק שנוהל ע"י אנשי אופוזיציה, ללא נציגים רשמיים של רשות המיסים והממשלה, רק על-מנת שישמשו תפאורה לניגוח הקואליציה בנושאים אחרים, הוא ציני, מבזה את הכנסת, מדרדר את הדיון הציבורי ולא פותר דבר. אני קורא לתושבי הדרום שלא יולכו שולל במסע פוליטי-תקשורתי מחושב ומתוזמר, ללא כל קשר לעניינם".

סלומינסקי הוסיף, כי "ההשתלטות הביריונית של האופוזיציה על דיון ובוועדת הכספים גורמת נזק לכלל האזרחים ולתושבי הדרום בפרט ומונעת דיון רציני בנושאים שעל סדר היום. ועדת הכספים תמשיך לפעול כפי שנהגה גם בעבר על-מנת לפתור בעיות של כלל הציבור ושל תושבי הדרום בפרט בצורה יעילה, מתוך דאגה אמיתית לרווחת התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר