לפיד מאיים: "אפרק את הממשלה ולא אעלה מסים"

שר האוצר יאיר לפיד מאיים הבוקר כי הוא יפרק את הממשלה ולא ייתן להעלות מסים. "אני לא מפחד מבחירות", הוא אומר וטוען כי אם מע"מ אפס יוקפא הממשלה תתפרק מעצמה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90; וידאו: ynet)

המלחמה על התקציב: שר האוצר ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מאיים הבוקר (שלישי) כי "יפרק את הממשלה ולא יעלה מסים".

בראיון לאולפן ynet התייחס לפיד לדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להקפיא את חוק הדגל שלו, חוק מע"מ אפס וטען כי נתניהו בעד החוק: "אני לא מעלה על דעתי שנתניהו יקפיא את חוק מע"מ 0%, ראש הממשלה, שהוא איש מנוסה, יודע שממשלה שמתחילה לא לקיים הבטחות, אף אחד לא יפרק אותה - היא תתפרק מעצמה".

"אני עברתי כבר תקציב קשה הרבה יותר", הוסיף לפיד "אני לא מפחד מבחירות, אבל אין צורך עכשיו בבחירות. בחירות זה לא דבר טוב למדינת ישראל".

באשר להתנגדות הנחרצת שלו להעלאת מסים אומר לפיד: "גם אם יש בעיה זה לא אומר שצריך שוב להתעלל במעמד הביניים ובשכבות החלשות". לדבריו, "בדיוק בשביל הרגע הזה, בשביל שנהיה מסוגלים לספוג את ההעלאות האלה בתקציב הביטחון, עשינו את כל העבודה המפרכת בשנה וחצי האחרונות".

"עשר שנים אף אחד לא ניסה לעשות שום דבר, כולל אלה שמבקרים עכשיו את תכנית מע"מ 0% כל מה שעשו זה לשלוח יד לכיס ולהוציא מיליוני שקלים מזוגות צעירים. איפה היו כל האנשים האלה עשר שנים?", האשים שר האוצר.

"אחרי שנה וחצי שאתה שר האוצר, אולי עם יד על הלב, אתה היית אומר לעצמיך, עדיף להיות באופוזיציה ולהלחם בחרדים?", נשאל לפיד והשיב: "לא, אני מסתכל על חברי האופוזיציה, אתה צודק מאה אחוז מהזמן במאה אחוז מהדברים, אתה רק לא עושה שום דבר. כשאתה בקואליציה אתה צודק בשישים אחוז מהדברים בשישים אחוז מהזמן, ואתה עושה רק שישים אחוז מהדברים - אבל זה לא מעט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר