שר החוץ אביגדור ליברמן: אבו מאזן איבד את הקשר למציאות

שר החוץ אביגדור ליברמן שוחח עם עיתונאים באו"ם ותקף בחריפות את נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "נאומו היה מסר של שנאה. אין לו כוונה לעשות שלום". צפו (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |

עוד קודם לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם, זאת בעיקר כתגובה ל"נאום רצח העם" של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שוחח היום (שני) שר החוץ אביגדור ליברמן עם עיתונאים בבניין האו"ם, שם תקף בחריפות את אבו מאזן.

"אבו מאזן איבד קשר למציאות" אמר ליברמן, "נאומו היה מסר של שנאה והתלהמות וזה מבהיר שאין לו כוונה לעשות שלום עם ישראל וזו לא פעם ראשונה".

לדבריו, "אני לא בטוח שיש לו לגיטימציה לדבר בשם הפלסטינים. ברור שאין לו שליטה על עזה ויש לי ספקות לגבי הסמכות שלו. אולי הנקודה האחרונה זה הבעיה איתו שהוא תמיד נעלב וזוכר את כל ההעלבות כלפיו מאז שהוא נולד. זו לא דרך לבנות אמון עם השותפים שלך".

"אדון עבאס איבד את הכיוון ומשום שכשל בכל ענייניו הפנימיים, הוא מנסה לפתור אותם בהתלהמות רטורית באו"ם" אמר שר החוץ, "בקהילה הבינלאומית ברור שאין לו תמיכה והוא איבד את דרכו. הוא פשוט לא מייצג היום אף אחד והוא מרגיש שהוא איבד את הקרקע ולכן הוא יורה לכל הכיוונים. הדרך שלו לשפר זה אסקלציה שעשה פה בבניין האו"ם. זה בן אדם שאיבד כיוון".

ליברמן הוסיף, "אנחנו מוכנים ללכת לפתרון רציני וכולל, אבל כל עוד אין פרטנר זה נשאר מוכן על המדף אבל לא מעבר לזה. זה לא רק תלוי בישראל. אנחנו תלויים בפרטנר בצד השני ואני מצטער להגיד שאין פרטנר בצד השני. חתמנו הסכמים עם ירדן ומצרים, ויתרנו על טריטוריות, עזבנו את רצועת עזה, פינינו יישובים והתוצאה שסבלנו מ-18 אלף טילים ופגזים על ישראל מאז ההתנתקות".

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האיראני והשיחות עם מעצמות המערב, אמר ליברמן כי "עלינו זה לא מקובל. אם לאיראן תהיה יכולת גרעינית, ההשלכות יהיו איום גרעיני על כל המזרח התיכון. אנחנו עוקבים אחרי הכול ומשאירים את כל האופציות על השולחן".

הערב נועד ליברמן עם נציב זכויות האדם של האו"ם, הנסיך זייד אל-חוסיין. "ועדת החקירה שהקימה המועצה בכדי לבדוק את הלחימה בעזה היא ועדה שהקריטריון המנחה היחידי שלה הוא צביעות והכפשת ישראל", אמר ליברמן, "מסקנותיה ידועות מראש, אינן קשורות למציאות ובראשה עומד ויליאם שבאס שאין לו כל עניין בחקר האמת אלא רק בהשמצתה של ישראל".

כזכור, בנאומו ביום שישי האחרון האשים אבו מאזן את ישראל בחיסול המשא ומתן המדיני וברצח עם במסגרת מבצע "צוק איתן". "הכיבוש הישראלי הוא צורה מכוערת של טרור בינלאומי. ב-2012 הזהרתי שהכוח הכובש מתכנן 'נכבה' חדשה נגד הפלסטינים - אני קורא לכם למנוע אותה ולתמוך בייסוד מדינה פלסטינית" אמר אבו מאזן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות