שבדיה חוזרת בה: נכיר בפלסטין - רק במשא ומתן

לאחר הסערה שעוררו דבריו של ראש ממשלת שבדיה, שהודיע כי מדינתו תכיר במדינה פלסטינית, הוציאה השגרירות בארץ הודעת הבהרה: נכיר בפלסטין - רק במשא ומתן (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סטפן לופבן (צילום: shutterstock)

לאחר הסערה שעוררו דבריו של ראש ממשלת שבדיה הטרי, סטפן לופבן, שהודיע כי מדינתו תכיר במדינה פלסטינית, פרסמה הצהריים (ראשון) שגרירות שבדיה בישראל הודעת הבהרה.

"ראש הממשלה אמר כי את הסכסוך בין ישראל לפלסטין ניתן לפתור באמצעות פתרון שתי המדינות תוך ניהול משא ומתן על-פי עקרונות החוק הבינלאומי", נכתב בהודעת השגרירות. "עליו להבטיח את הדרישות הלגיטמיות של הפלסטינים והישראלים כאחד, להגדרה עצמית ולביטחון. פתרון שתי המדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות יחדיו בשלום. ראש הממשלה סיכם כי כתוצאה מכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית".

כאמור, על פי ההודעה, נראה כי שבדיה תכיר במדינה פלסטינית רק באמצעות משא ומתן עם ישראל, זאת בניגוד לכאורה לדברי ראש הממשלה השבדי.

בעקבות דברי לופבן, זימן שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) את השגריר השבדי לשיחה. "אני מצטער על כך שראש הממשלה החדש מיהר להכריז הכרזות בדבר עמדתה של שבדיה על הכרה במדינה הפלסטינית", הסביר ליברמן.

לדבריו, "ההכרזות נאמרו כנראה עוד בטרם שהספיק להתעמק בדברים ולהבין כי מי שמהווה את המכשול ב-20 השנים האחרונות להתקדמות ולהגעה להסדר בין ישראל לפלסטינים - הם הפלסטינים".

ליברמן הוסיף ואמר כי "ראש הממשלה לופבן צריך להבין שאף הכרזה ואף צעד של גורם חיצוני לא יהוו תחליף למשא ומתן ישיר בין הצדדים ולפתרון שיהיה חלק מהסדר כולל של ישראל עם העולם הערבי כולו. אם מה שמדאיג את ראש ממשלת שבדיה בנאום ההשבעה שלו הוא המצב במזרח התיכון, מוטב היה לו להתמקד בבעיות בוערות יותר שיש באזור כגון ההרג ההמוני היומיומי שמתרחש בסוריה, בעיראק ובמקומות נוספים באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר