ח"כ חנין זועבי עתרה לבג"ץ נגד הרחקתה מהכנסת

חברת הכנסת חנין זועבי עתרה לבג"ץ כנגד ההחלטה להשעות אותה מפעילות בכנסת למשך חצי שנה, בעקבות התבטאותה בדבר ה"הגנה העצמית" של חמאס בחטיפת שלושת הנערים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ חנין זועבי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

חברת הכנסת חנין זועבי עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד ההחלטה להרחיקה לתקופה של שישה חודשים מדיוני המליאה, זאת עקב התבטאויותיה בדבר "הגנה עצמית" של ארגון הטרור חמאס בנוגע לחטיפתם של שלושת תלמידי הישיבה.

כזכור, זועבי הורחקה לאחר שאמרה כי חוטפי ורוצחי שלושת הנערים אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער הי"ד "הם לא טרוריסטים".

כאמור, זועבי עתרה לבג"ץ כנגד ההחלטה. בעתירה שהגישה יחד עם האגודה לזכויות האזרח וארגון עדאלה, טענה זועבי כי מאחורי ההרחקה עומדת רדיפה פוליטית, ואין באמירה עבירה אתית.

בעתירה טענו העותרים כי מדובר ב"התבטאות פוליטית מובהקת", וכי ההחלטה התקבלה בחוסר סמכות תוך פגיעה בחסינות העניינית של זועבי ובחופש הביטוי הפוליטי שלה, "שהוא זכות יסוד בעלת חשיבות מיוחדת לנבחר ציבור". הם הסבירו כי משמעות ההחלטה היא "שלילה כמעט מוחלטת של יכולת התפקוד של העותרת במשכן הכנסת".

זועבי ציינה כי לאחר שהדברים עוררו סערה היא הסבירה פעמים רבות שהיא מתנגדת נחרצות לחטיפת הנערים ולרציחתם, וכי עמדתה העקרונית היא לא להשתמש במונח "טרור" בתקשורת העברית באופן כללי.

לטענתה, "בשפה העברית המונח הזה משמש אך ורק לצורך תיאור האלימות הפלסטינית, אך נמנעים מלהשתמש בו כדי לתאר את האלימות הישראלית המוסדית או את האלימות מצד אזרחים יהודים ישראלים נגד האוכלוסייה הפלסטינית".

בנוסף טוענים העותרים כי מדובר בהחלטה תקדימית. להמחשת הטענות מביאים העותרים מדגם של החלטות ועדת האתיקה שניתנו ב-15 השנים האחרונות ומחזקות את הטענות העיקריות בעתירה: "ועדת האתיקה חרגה מסמכותה ולחלופין החלטתה היא מפלה ולא מידתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות