מחלקת המדינה האמריקנית: "קרי לא קשר בין צמיחת דאעש לישראל"

מחלקת המדינה האמריקנית הבהירה כי קרי לא קשר בין ישראל לציחת דאעש וטענה כי דבריו סולפו מסיבות פוליטיות. ביום שישי תקפו שרים ישראלים את קרי בעקבות דבריו (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ג'ון קרי (U.S. Department of State / flickr)

שוב מתיחות בין מחלקת המדינה האמריקנית וישראל: לאחר המתקפה של שר הכלכלה נפתלי בנט כנגד דבריו של ג'ון קרי בנוגע למזרח התיכון מהם עלה כי יש קשר בין התחזקות דאעש לישראל, טוענים בארצות הברית כי דבריו של קרי סולפו.

סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית מארי הארף אמרה כי קרי לא קשר בצורה מפורשת בין הסכסוך הישראלי פלסטיני וצמיחת ארגון הטרור הקיצוני דאעש. "הוא לא עשה הקשר בין ישראל לצמיחת דאעש. נקודה" אמרו בארצות הברית וטענו כי דברי קרי סולפו מסיבות פוליטיות.

"קרי אמר כי במהלך עבודתו על גיבוש הקואליציה נגד אנשי דאעש, מנהיגים באירופה ובעולם אמרו לו כי אם הסכסוך הישראלי-פלסטיני היה נפתר, מצב המזרח התיכון היה טוב יותר" הדגישו במחלקת המדינה האמריקנית.

"זה לא חדש", הוסיפה להסביר סגנית הדוברת, "נשיאים מכל המפלגות במשך עשורים טענו שפתרון הסכסוך יוביל ליציבות האזור ומזכיר המדינה הסכים עם האמירה הפומבית".

ביום שישי אמר השר נפתלי בנט בתגובה לפרסום על דברי קרי: "את הטרור לא מצדיקים, בטרור נלחמים. האמירה שהסכסוך הישראלי-פלסטיני מחזק את דאעש היא זריקת עידוד לטרור העולמי. אני מציע להקשיב לדאעש ולהאמין להם: אלה טרוריסטים שרוצים להשתלט על כל המזרח התיכון. אפשר או להילחם בזה או להסביר את זה. הבחירה ביד העולם והוא יישא בתוצאותיה".

שר התקשורת גלעד ארדן אמר בתגובה לדברי קרי: "אני דווקא מכבד את קרי ומאמציו, אבל כל פעם מחדש כשהוא שובר שיאים של חוסר הבנה לאזורנו ולמהות הסכסוך במזרח התיכון אני מתקשה לכבד את דבריו. חוסר כבוד? זה הגורם להתחזקות דאעש? איך לא חשבנו על זה קודם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר