אבו מאזן: ההסתה הישראלית גרמה לפיגוע

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן משיב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי פיגוע הדריסה הגיע בעקבות ההסתה של אבו מאזן, וטוען כי ההסתה הישראלית היא שגרמה לפיגוע (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבו מאזן (Issam Rimawi/Flash90)

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו האשים את דברי ההסתה של אבו מאזן בפיגוע הדריסה הרצחני אמש (רביעי) בירושלים, אבו מאזן משיב ומאשים דווקא את ישראל כסיבה לפיגוע.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, דחה את ההאשמות של ראש הממשלה וטען כי ההסתה הישראלית והמשך הכיבוש הן הסיבות האמיתית לאלימות בשטחי פלסטין ובאזור.

לדבריו, הכיבוש הישראלי הפך להיות סוגיה שכל העולם מתנגד לה ויותר ויותר מדינות מתחילות להכיר במדינת פלסטין.

כאמור, הוא האשים את ישראל כי מדיניותה - "ייהוד ירושלים, הפגיעה במקומות הקדושים לאיסלאם והנצרות וההסתה נגד ההנהגה הפלסטינית", אחראית להיווצרות האווירה הנפיצה בזירה הפלסטינית. הוא האשים כי ישראל מנצלת את האווירה השלילית כדי להתחמק מהמשך התהליך המדיני.

נתניהו מתייחס לפיגוע, היום (צילום: לע"מ)

אבו רודיינה הזהיר מהמשך המדיניות הישראלית וקרא לסיום הכיבוש והפסקת התוקפנות. הוא הזהיר כי הפלסטינים לא ישבו בחיבוק ידיים לנוכח האירועים בירושלים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל את האחריות לפיגוע על הרשות הפלסטינית ועל אבו מאזן בפרט. "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן לממשלה" אמר נתניהו בתגובה לפיגוע הדריסה, "אותו אבו מאזן שרק לפני ימים הסית לפגיעה ביהודים בירושלים".

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי "הפיגוע בירושלים הוא תוצאה ברורה של מי שמחנך ברשות הפלסטינית את הדור הצעיר לשנוא יהודים ולסלק אותם ממולדתם. ברשות הפלסטינית אין, ולא היתה מעולם, תרבות של שלום אלא תרבות של הסתה ושל ג'יהאד נגד יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות