העסקה של 'התנועה'? חנין זועבי תמורת חוק הגיור

לאחר שהח"כים הערבים נעדרו מההצבעה על חוק הגיור, חלק מח"כי 'התנועה' נעדרו מההצבעה על הערעור שהגישה חנין זועבי. מקלב תקף את "הזועבים והשטרנים" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ אלעזר שטרן (צילום: פלאש 90)

העסקה נחשפה? חברי כנסת ממפלגת 'התנועה' וממפלגת 'יש עתיד', נעדרו בצהריים (רביעי) מהדיון במליאת הכנסת בערעור שהגישה ח"כ חנין זועבי (בל"ד) על החלטת ועדת האתיקה של הכנסת על השעייתה למשך חצי שנה מהדיונים בכנסת.

שלשום, חברי הכנסת הערבים נעדרו מהדיון בוועדת החוקה של הכנסת על חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה' ובכך אפשרו את העברת החוק ברוב של שישה ח"כים מול חמישה מתנגדים.

היום, בדיון על הערעור של זועבי, נעדרו חמישה מתוך ששת חברי הכנסת של התנועה.

אחר מחברי הכנסת אמר במליאה כי חברי התנועה עשו עסקה עם הח"כים הערבים, לפיה, הם יעדרו מההצבעה על חוק הגיור ובתמורה חברי התנועה יעדרו מההצבעה על הערעור של זועבי או שיצביעו בעד.

צפו: המהומה במליאה בדיון על ערעור זועבי (באדיבות ערוץ הכנסת)

סגן השר אלי בן דהן הגיב לדברים ואמר כי "התנועה הפכה מזמן לשותפה הטבעית של מרצ, הזוי שמי שמגדירה את עצמה כתנועה ציונית חילקה את כוחותיה כך שמצנע הגן על חנין זועבי ושאר חברי המפלגה נתנו את הסכמתם בשתיקה להצבעה זו ולא הצביעו נגד. קשה לראות עוד לאן יכולה המפלגה הזו להתדרדר מקומה של זועבי אינו במשכן הכנסת".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר כי "ההצבעה על הרחקת זועבי מדיוני הכנסת חושפת את הדיל בין מפלגת התנועה וחלק נרחב מיש עתיד לח"כים הערבים 'הצלת זועבי תמורת עזרה בחוק הגיור'. זוהי 'הפוליטיקה החדשה והנקיה בתפארתה'".

ח"כ אורי מקלב הוסיף ואמר כי "כשהם יורדים, יורדים מטה מטה. לא מפתיע שיתוף הפעולה בין שניים הרוצים ופועלים לפגוע בעם היהודי - הזועבים והשטרנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר