הכנסת אישרה חוק למניעת שחרור רוצחים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ איילת שקד המחמירה עם שחרור "רוצחים בנסיבות חריגות". שקד: "מקווה שלא יהיה צורך בחוק" (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מפגין נגד שחרור מחבלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) שמגבילה עסקאות לשחרור רוצחים שרצחו "בנסיבות חריגות".

היוזמה נועדה כאמור להחמיר את ההסדר הקיים ביחס לקציבת עונשם של אסירי עולם שבית משפט קבע לגביהם כי ביצעו "רצח בנסיבות חריגות בחומרתן".

על פי הצעת החוק, ועדת שחרורים מיוחדת לא תדון בעניינם של אסירים כגון אלו לפני שחלפו 15 שנים לפחות מהיום שבו החלו לרצות את עונשם, ולא תמליץ על קציבת עונשם לתקופה שתפחת מ-40 שנה. על פי הצעת החוק, שמתייחסת לאסירים ביטחוניים ופליליים כאחד, לא תחול רטרואקטיבית.

בנוסף, על פי הצעת החוק, לממשלה לא תהיה סמכות להקדים את שחרורם על רקע של ניהול יחסי החוץ של המדינה וביטחונה, דבר שבעצם אמור למנוע שחרור מחבלים מסוימים.

עם זאת, ההצעה איננה שוללת את סמכות החנינה הנתונה לנשיא המדינה.

ח"כ איילת שקד הצהירה בעקבות האישור כי "החוק הזה יכול לוודא שרוצחים מתועבים כמו של משפחת פוגל, לא ישוחררו בעתיד. אני מאוד מקווה שלא יהיה צורך בחוק הזה, אבל ההיסטוריה מלמדת שכן יהיה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי, שהציגה את החוק בשם ועדת חוק, חוקה ומשפט, אמרה כי "מטרת החוק היא לוודא כי אסירים שביצעו רצח מתועב במיוחד, לא יוכלו להשתחרר מוקדם יותר על ידי הממשלה".

ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) התנגד ליוזמה ואמר כי "אתם יכולים לעטוף את החוק איך שאתם רוצים אבל לחוק הזה יש מטרה אחת - לשים מקלות בגלגלי כל תהליך מדיני עתידי. לא יעזור לכם - יהיה פתרון מדיני, ואין פתרון מדיני ללא שחרור אסירים. כל זה ייזרק לפח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר