"ביבי סובל מקבלת החלטות"

יובל דיסקין תוקף: צה"ל לא היה מוכן למבצע 'צוק איתן'

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי הוא סובל מקבלת החלטות. "הוא לא אוהב לקבל החלטות, בטח שלא היסטוריות", אמר • דיסקין גם תקף את צה"ל וטען כי לא היה מוכן למבצע צוק איתן: "הרבה דברים אולתרו תוך כדי תנועה" • והאם יצטרף לפוליטיקה? (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, תוקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי הוא סובל מקבל החלטות ולא אוהב לקבל החלטות. דיסקין תקף גם את אבו מאזן וטען כי צה"ל לא היה מוכן למבצע 'צוק איתן'.

את הדברים אמר דיסקין במהלך שיחה שקיים אמש (שני) עם תושבים בקיבוץ בארי, במסגרת מפגש של חברי "התנועה לעתיד הנגב המערבי".

"ביבי סובל מקבלת החלטות, הוא לא אוהב לקבל החלטות, בטח שלא היסטוריות", תקף דיסקין והוסיף כי "לנתניהו אין מרווח תמרון בקואליציה הנוכחית. אם הוא היה רוצה שלום הוא היה מחליף את הקואליציה שלו, אבל הוא לא רוצה להחליט".

באשר לקואליציה של נתניהו, אמר דיסקין כי "הוא לא יודע על איזה צד יקום ליברמן ומה האינטרס האישי שלו, והבית היהודי לא יתנו לו ללכת לצעד מדיני".

ראש השב"כ לשעבר הדגיש כי "אין מנהיגים לשני הצדדים. לא ביבי ולא אבו מאזן. ביבי משתמש ב'אין פרטנר' כקלף פוליטי אבל לא מסוגל לעשות מהלך כמו שרון".

באשר למבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון ברצועת עזה, אמר דיסקין כי בצה"ל לא רצו את המבצע הזה. "נגררנו לזה בלי כוונה. צה"ל לא היה מוכן למבצע והרבה דברים אולתרו תוך כדי תנועה. זה הפך למבצע מוגבל".

"הלחימה של צה"ל במנהרות הייתה מאוד מרשימה", אמר ראש השב"כ לשעבר, "אני לא מוכן להתחייב שלא נשארו יותר מנהרות. מהיכרותי את חמאס, הם מנסים לחדש את המנהרות האלה".

ראש השב"כ לשעבר התייחס למצב ברצועת עזה ואמר כי צריך שיהיה שם טוב מבחינה כלכלית. לדבריו, צריך לראות שלא ישתמשו בחומרים שנכנסים עבור אמצעי לחימה אך טען כי אם אנחנו והקהילה הבינלאומית תייצר פרויקטים כלכליים ברצועה יש סיכוי שבחמאס יעדיפו זאת על פני לחימה.

"לקהילה הבינלאומית נמאס לממן את עזה מחדש אחרי כל לחימה, עם זאת, כשיש איום חייבים לטפל בו בצורה תקיפה. צריך לחפש כל דרך לעשות שלום ואין סתירה בין הדברים הללו", אמר דיסקין.

ראש השב"כ לשעבר הוסיף ואמר כי ההצעה למוטט את שלטון החמאס ברצועה ולהכניס את כוחותיו של בו מאזן לא תעבוד. לטענתו, "אבו מאזן לא ייקח מידינו את רצועת עזה לאחר שנכבוש אותה. הוא ייתפס כבוגד בעיניים פלסטיניות".

דיסקין אמר לתושבים כי בנגב המערבי אין בוחרים טבעיים לנתניהו ולכן הם בבעיה. "חייבים להתאחד כדי שיהיה לכם משקל", אמר, "חייבים לייצר לובי פוליטי אחרת אף אחד לא יספור אתכם".

בסיום דבריו, התייחס לאפשרות הצטרפותו לפוליטיקה ואמר: "אני רץ - אבל לא לפוליטיקה. התלבטתי הרבה בשאלה הזאת. אני חושב שהבעיה שהמרכז והשמאל חלולים מבחינה אידיאולוגית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר