הח"כים שלא יעשו כלום ויקבלו עשרות אלפי שקלים

לאחר שפואד בן אליעזר התפטר מהכנסת, צפוי השר לשעבר ראלב מג'אדלה להחליפו בתפקיד, לעשות כלום ולהנות מתנאים נוחים במיוחד: כ-130 אלף שקל, רכב ותקציב לשכה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעקבות התפטרות ח"כ בנימין פואד בן אליעזר (העבודה) מהכנסת, מי שצפוי להחליפו בתפקיד הוא השר לשעבר ראלב מג'אדלה.

מג'אדלה לא אמור לעבוד באמת מאחר ומדובר כעת בזמן בחירות בו הכנסת כמעט ואינה פועלת. למרות זאת, מג'אדלה צפוי לקבל תנאים נוחים במיוחד.

בין היתר, הח"כ החדש יקבל מהכנסת משכורת בסך של 136.5 אלף שקל ברוטו עבור 3.5 חודשי כהונה בפגרה, שבה כאמור אין כמעט ישיבות של המליאה ושל הוועדות. בנוסף, הוא יהיה זכאי לרכב מהכנסת, לכיסוי הוצאות טלפון ועיתון וכן לתקציב ללשכה פרלמנטרית מחוץ לכנסת עד סיום הכהונה.

במידה והח"כ החדש לא ייבחר לכנסת ה-20 הוא לא יהיה זכאי לדמי הסתגלות, בשל אורך הכהונה הקצר.

במקומו של בן אליעזר אמור היה להכנס לכנסת דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע, אבל הוא החליט לוותר על המינוי לכנסת, זאת מאחר והיה עליו להתפטר מתפקידו.

"אני רוצה מאוד להיכנס לכנסת אבל לא בדרך הזו" אמר עטר. "אני לא מוכן להיות בכנסת ולקבל משכורת למשך 3.5 חודשים בלי לעשות דבר. אתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה וברצוני להיבחר לכנסת בדרך המלך ולא בעקבות התפטרות של חבר כנסת".

מג'אדלה אמר כי הוא משמש כיום כיועץ לענייני החברה הערבית ועדיין לא החליט אם ברצונו להיכנס כעת לכנסת.

במקביל, חברת כנסת נוספת צפויה להכנס לכנסת עם אותם תנאים, זאת לאחר שהממשלה אישרה היום את מינויו של ח"כ ישראל חסון (קדימה) כמנכ"ל רשות העתיקות. חסון אמור לפרוש בשל כך בימים הקרובים מהכנסת ובמקומו אמורה להכנס חברת הכנסת לשעבר רונית תירוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר