תמה הפגרה

חוזרים למליאה: מושב החורף יחל היום בכנסת

תחת צילו של משבר הקואליציוני בצל הקיצוץ החריף בתקציבי הישיבות, יחל היום מושב החורף של הכנסת, הצפוי דווקא להיות רגוע יחסית. על הפרק: חוק ברית הזוגיות, החוק הנורבגי, חוק הגיור, וחוק הביציות. ויש חדש גם בתפריט: זכיין חדש למזנון (הג´וק) הכנסת

משה גלסנר | כיכר השבת |
חוזרים לעבוד. משכן הכנסת (פלאש 90)

בירושלים יפתח היום אחר הצהרים, מושב החורף של הכנסת, המושב הארוך והראשון של ממשלת נתניהו.

דיוני החורף מתאפיינים בדרך כלל בסערות דיוני התקציב, אלא שהשנה, עקב התקציב הדו-שנתי שעבר בשנה שעברה, חסכה הממשלה הפעם את הסערה הקבועה.

ולמרות זאת, בעיות לא חסרות. על הפרק כעת עומד הקיצוץ הדרסטי בתקציב אותו אישרה הממשלה בערב החג, קיצוץ המאיים לכלות חלקים נרחבים מהישגי ההסכמים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות.

ביום רביעי הקרוב ייפגשו שר האוצר יובל שטייניץ יו"ר וועדת הכספים חה"כ משה גפני, בניסיון למצוא חלופות לקיצוץ בתקציבי הישיבות. אם לא יימצא הסדר ראוי, צפוי חבר הכנסת גפני, לעכב את אישור וועדת הכספים למהלך.

עבור גפני, מדובר במבחן כוח ראשון מסוגו, ורבים ממתינים למבחן הכוח, האם ישתמש גפני בכוח הוועדה, כפי שנהג קודמו ליצמן.

עניינים נוספים על הפרק, הינם חוק ברית הזוגיות שהגישה סיעת 'קדימה', ושדרכו היא מנסה לתקוע טריז בקואליציה, בין ישראל ביתנו לבין המפלגות החרדיות. גם חוק הגיור שהגיש חה"כ דוד רותם עשוי לגרום לא מעט חיכוכים.

ובין לבין, יגיע להכרעה גם החוק הנורבגי, שייתן לכל סיעה בכנסת מנדט נוסף תמורת התפטרותו של שר, שלאחר מכן, יוכל לשוב ולכהן בכנסת.

גם יו"ר ישראל ביתנו - שר החוץ אביגדור ליברמן ישמע ככל הנראה במושב הנוכחי את ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום באופן סופי, מה שיגרום להתפטרותו. סוגיית ממשיכו תעסיק עוד רבות את הפוליטיקה בארץ, ותהיה בעלת משמעות רבה לפוליטיקה, ביום שאחרי איווט ליברמן.

ובלי מזנון – אי אפשר: אחרי פרשת הג'וק שגרמה במושב הקיץ לסגירת המזנון הבשרי לפרק זמן ממושך, הוחלף הזכיין במקום, ובכנסת מבטיחים כי הופקו לקחים רבים ושופר השירות.

ויש גם 'מועדון' לח"כים לשעבר: חדר מיוחד שהוקצה למענם, ובו יוכלו אלו שכיהנו בעבר כחברי כנסת, ליהנות משירותי משרד שונים, במקום להזדקק לטובות החברים כפי שהיה עד היום.

ההסדר הזה – מתלוצצים בכנסת, מיותר לחלוטין עבור הח"כים החרדים. עבור אלו, המושג ח"כ לשעבר אינו קיים. שהרי ח"כ חרדי עוזב את מקומו או על אלונקה, או היישר למעשיהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר