פיאמה נירנשטיין מונתה לשגרירת ישראל באיטליה

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט למנות את פיאמה נירנשטיין, לשעבר חברת פרלמנט באיטליה, לשגרירת ישראל ברומא. נתניהו: "תביא ניסיון מדיני ופוליטי רב" (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך Ynet)

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט הערב (שני) למנות את פיאמה נירנשטיין, לשעבר חברת פרלמנט באיטליה, לתפקיד שגרירת ישראל באיטליה. נירנשטיין, שנולדה בפירנצה, נבחרה לפרלמנט האיטלקי באפריל 2008, והיא כיהנה כסגנית יו"ר ועדת החוץ וראש הוועדה לחקר האנטישמיות של הפרלמנט ברומא מטעם מפלגתו של סילביו ברלוסקוני.

נירנשטיין חברה בארגון "ידידי ישראל באירופה" (EFI) ונמנית עם מייסדי "יוזמת ידידי ישראל". ב-2011 היא נבחרה לתפקיד יו"ר ארגון חברי הפרלמנט היהודים בעולם (ICJP). נירנשטיין היא בעלת טור בעיתון "איל ג'ורנלה" ומגישה תכנית רדיו.

בשנת 2011 היא נכללה ברשימת 50 היהודים המשפיעים בעולם של הג'רוזלם פוסט. נירנשטיין פרסמה עשרה ספרים באיטלקית ושניים באנגלית. ב-2013 היא עלתה לישראל וקיבלה אזרחות ישראלית. עם מינויה לשגרירת ישראל באיטליה היא תוותר על אזרחותה האיטלקית.

בהודעת משרד ראש הממשלה נכתב כי נירנשטיין נולדה לאם ממשפחה איטלקית יהודית ואב יהודי ממוצא פולני, ואת רוב חייה הבוגרים הקדישה לחיבור האיטלקים עם ישראל והיהודים. במהלך כהונתה בת ארבע השנים בפרלמנט האיטלקי, הספיקה נירנשטיין לחנוך כאמור ועדה מיוחדת למאבק באנטישמיות, לקדם את השתתפותם של חברי פרלמנט איטלקים בעצרות תמיכה למען ישראל ולהתראיין מול כל מיקרופון אירופי על זכותם של הישראלים להגנה עצמית אל מול הטרור.

נתניהו ציין כי הוא "משוכנע כי פיאמה נירנשטיין תביא עמה לתפקיד ניסיון מדיני ופוליטי רב, ותצליח להעמיק את היחסים בין ישראל לבין איטליה, ידידתנו הקרובה, ותפעל לשיתוף פעולה מדיני, כלכלי, תרבותי וביטחוני. הקשר בין ירושלים לרומא הוא בן יותר מאלפיים שנה, אני שמח לשלוח את פיאמה נירנשטיין לחזק קשר זה".

נירנשטיין אמרה עם מינויה: "שמחתי לקבל את המשימה שהציב בפניי ראש הממשלה להעמקת היחסים בין ישראל ובין איטליה. הבטחתי לראש הממשלה כי אעשה כל שביכולתי לחזק את הקשרים האמיצים בין שתי המדינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר