סטטוס חוק

ש"ס נעלבת: אנחנו נחותים יותר מחברי האופוזיציה

ישיבת סיעה נזעמת בש"ס: שורה של חוקים שהגישו חברי-הכנסת מש"ס באחרונה, טורפדו בזה אחר זה בוועדת השרים לחקיקה. בש"ס מאיימים: "לא יתכן שהצעות חוק של האופוזיציה יקודמו, ואילו שלנו יטורפדו בקביעות. אם לא ישתנה המצב, נחולל משבר קואליציוני". כל הפרטים (פוליטי-מדיני)

חנוך לס | כיכר השבת |
סיעת ש"ס (פלאש 90)

מתח רב בין סיעת ש"ס להנהלת הקואליציה, בעקבות שורה ארוכה של הצעות חוק שמקורן בח"כי ש"ס, שטורפדו בעקביות בתקופה האחרונה בוועדת השרים לחקיקה.

בישיבת סיעת ש"ס היום בכנסת, עלה הנושא לדיון, בעקבות תלונות החברים על מה שלדבריהם כבר הפך להיות תופעה: הצעות חוק שמקורן בחברי הכנסת של ש"ס, נדחות על הסף בוועדת השרים לחקיקה.

חברי הכנסת של ש"ס זועמים עוד יותר, נוכח קידומם של חוקים רבים אחרים שהוגשו זמן רב לאחר חוקיהם, וקודמו. מהן הצעות חוק שהוגשו על ידי חברי כנסת מהאופוזיציה. "אנו יושבים בקואליציה, לכאורה כשותפים בכירים, ומרגישים נחותים אפילו מחברי אופוזיציה" אמר לנו אחד החברים היום בתסכול רב.

בין היתר מדובר על החוק בעניין ביקורי אסירים שהגיש חה"כ דוד אזולאי, החוק בעניין תוספת הסגנים לראש עיריית ירושלים, החוק בעניין ההכרה ברכוש הפליטים היהודים המדינות ערב (שהוסר עקב רגישות מדינית, אך מגישו ח"כ זאב טוען שבשינויים מסוימים ניתן להעבירו), ועוד ועוד.

יו"ר סיעת ש"ס אברהם מיכאלי יו"ר הסיעה אישר ל'כיכר השבת' את העובדות, וציין כי בסיעה זועמים מאוד על העובדה שחברי הכנסת של ש"ס אינם מצליחים כיום, להעביר שום חוק חדש בכנסת.

כאמור, בישיבת הסיעה היום עלה הנושא לדיון, כשהחברים מתבטאים בזעם כנגד הנהלת הקואליציה. יו"ר התנועה אלי ישי שנדרש לנושא על ידי החברים הגיב בחומרה וביקש לקבל לידיו פירוט של הצעות החוק שנדחו. ובש"ס מאיימים "אם לא תשתנה המגמה, יהיה משבר קואליציוני".

משבר קואליציוני של ממש, יש להניח - לא יהיה. אבל להציק ולהיעדר מהצבעות חשובות לממשלה, יודעים בש"ס לעשות היטב, גם בלי לאיים באופן רשמי על המשך השותפות הקואליציונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר