פוליטיקה דקדושא: קול תורה בכנסת

בכנסת החל לפעול באחרונה גם... בית מדרש, כאשר כעת רק עשרה אחוזים מהח"כים באים ללמוד. ביום ג´ ילמדו על שאילת גשמים (פוליטי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ח"כים חרדים. (פלאש 90)

ב"בית המדרש" שבכנסת ילמדו על הגשם. לא רבים יודעים שבכנסת החל לפעול באחרונה גם... בית מדרש תורני. אמנם רק כעשרה אחוזים מכלל חברי הכנסת באים ללמוד בו, אך בעתיד אולי המצב ישתנה.

ביום שלישי הקרוב ילמדו בבית המדרש על שאילת גשמים. זה ליד זה ישבו חברי כנסת חילונים ודתיים במושב נוסף של בית המדרש שיארח רבנים ומומחים שיעסקו במשבר המים ותפילות לגשם. 15 חברי וחברות כנסת שותפים לבית המדרש הייחודי הנערך בשיתוף רשת בתי המדרש בישראל.

בית המדרש לח"כים שנוסד ביוזמתם של רשת בתי המדרש הישראלים ויו"ר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב מתכנס מידי רבעון ועוסק בנושאים הקשורים לאקטואליה וליהדות.

מסגרת הלימוד תשלב הרצאת פתיחה ולימוד טקסטים בקבוצות משולבות של חברי כנסת ואנשי רשת בתי המדרש. הלימוד המשותף בין אלה העוסקים בחיי המעשה לבין אלה המתעמקים ברוח יוצר הפריה הדדית הנותנת עומק מיוחד ללימוד.

ברשת בתי המדרש מציינים כי "בית המדרש לח"כים הבאים מסיעות שונות ומהשקפות דתיות שונות מהווה סמל לכך שלימוד היהדות שייך לכולם וזהו הבסיס לקיומה הרוחני והפיסי של המדינה".

"רשת בתי המדרש בישראל" היא התאגדות של 21 ארגונים העוסקים ב"קירוב" ליהדות ובעיצוב זהות יהודית-ישראלית, אשר מפעילים מניפה רחבה של פעילויות: בתי מדרש מרכזיים, קהילות לומדות, סדנאות לימוד ואומנות, מרכזים לטקסי חיים, סמינרים למורים ולחיילים, ערבי עיון לקהל הרחב, פעילות לילדים ולמשפחות, פעילויות בבתי הספר, הכשרת מנחים ומסגרות לימוד לעולים חדשים.

בתי המדרש מסייעים לגשר על הפערים בחברה הישראלית השסועה מבחינה חברתית, כלכלית ואידיאולוגית. פעילות בתי המדרש, הפרושה בכל רחבי הארץ, פונה לקהל מגוון: דתיים, חילונים ומסורתיים, עולים וותיקים, מכל מגזרי החברה.

רשת בתי מדרש ממומנת על ידי המגבית המאוחדת-הפדרציה של ניו יורק. שהינה הגורם המשמעותי ביותר בתמיכת פרויקטים של התחדשות יהודית בניו יורק, ישראל ובכל העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר