כמעט מבוכה לישראל

ציפי לבני ניצלה ברגע האחרון מחקירת משטרה בבריטניה

השרה לשעבר שהגיעה לכנס "הארץ" בלונדון זומנה לחקירת משטרה בשל חלקה במבצע צוק איתן. ברגע האחרון הצליחו בכירים ישראלים למנוע את המבוכה. לבני: גאה בעבודתי בקבינט (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש פלאש90)

מבוכה לחברת הכנסת ציפי לבני, שהוזמנה עם נחיתתה בלונדון אמש (מוצאי שבת) לתשאול במשטרה הבריטית, באגף העוסק בחקר פשעי מלחמה, בשל צו מעצר ישן שתלוי ועומד נגדה. בסופו של דבר בוטל הזימון שהתקבל באמצעות השגרירות בשל התערבות גורמים בכירים בישראל שפנו למקביליהם בבריטניה ודרשו למנוע את הפארסה.

נגד השרה לשעבר לבני ונגד בכירים ישראלים אחרים הוגשו בבריטניה בעבר שורת תלונות, בין היתר בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" בעזה, בסוף דצמבר 2008 ובינואר 2009, שבמהלכו נפגעו גם פלסטינים בלתי-מעורבים ששימשו כמגן אנושי בידי המחבלים.

"משך שנים כל ביקור שלי בבריטניה הוא תחת איום של צו מעצר בעקבות מבצע צבא חשוב שישראל ניהלה נגד החמאס בעזה בהיותי שרת חוץ וחברת קבינט. ואני גאה בעבודתי בקבינט", אמרה לבני בכנס "הארץ" בלונדון שאליו הגיעה.

לדבריה, "חמאס הוא ארגון טרור מוכרז באירופה, בהנחה שגם אחרי ה'ברקזיט' מדובר באותה רשימה. הם תוקפים במשך שנים משפחות ישראליות. רק אתמול הם פגעו במרכז לילדים בשדרות שתודה לאל היה סגור, והם נותנים הנחיות ישרות להמשיך להרוג אזרחים. יש לנו אחריות על חיי אזרחינו וגם על המוסר של צה"ל".

לבני התייחסה גם להתבטאות של מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, שהשווה בשבוע שעבר בין ישראל לדאעש. "לא אקבל שום השוואה בין חיילי צה"ל או טייס שמנסים להימנע מפגיעה באזרחים לבין טרוריסטים. לא בין ארכי טרוריסט שנותן פקודה לחמאס לבין מקבל החלטות ישראלי".

לבני הוסיפה: "ישראל פתוחה לכל שר בריטי לביקור מבלי שיישאל שאלות על החלטותיו בקבינט. וכפי שאנחנו מכבדים את מה שבריטניה עושה נגד הטרור הבינלאומי ולא מזמינים שרים בריטיים לתשאול על קבלת ההחלטות אני מצפה שכך יכבדו כאן את ישראל - זאת הציפיה שלי ושל ממשלת ישראל מממשלת בריטניה. העובדה שמפקדי צה"ל ומקבלי החלטות משתתפים במחזה אבסורד של איום בצווי מעצר כשבאים ללונדון - זה בלתי מתקבל על הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר