פרשות נתניהו

פעילי שמאל עומדים מאחורי הקמפיין נגד היועמ"ש מנדלבליט

שלטי החוצות ברחבי גוש דן נגד היועץ המשפטי לממשלה, בעיר בפתח תקווה מקום מגוריו, מומנו על ידי עמותת שמאל יהודית-ערבית שטוענת כי מנדלבליט מגן על נתניהו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קמפיין השמאל (צילומסך: מתוך פייסבוק)

בתקופה האחרונה נחשף כל מי שחולף בחוצות גוש דן לשלטי חוצות הקוראים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להשעות את עצמו מטיפול בתיקי החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שומר הראש של נתניהו - מנדלבליט, תשעה את עצמך", נכתב בהם.

היום (שני), שבהמשכו תתקיים חקירה נוספת של נתניהו, מתברר כי העומדים מאחורי קמפיין זה הם פעילי עמותת השמאל היהודית-ערבית הנקראת 'זזים', הממומנת - כפי שכתוב בדף הבית של העמותה - על ידי 'הקרן החדשה לישראל'.

לדבריהם המצוטטים ב'מעריב', "אנחנו פוליטיים, אבל לא מפלגתיים – מה שמחבר בינינו הם ערכים משותפים של זכויות אדם, צדק חברתי, מאבק בגזענות ובכיבוש, שקיפות שלטונית ותקשורת עצמאית".

כמו כן, בעמותה הגישו למשרדו של מנדלבליט עצומה בה נכתב ״איבדנו את האמון בכך שאתה ממלא את תפקידך כשטובת הציבור לנגד עינייך - אנא השעה את עצמך, כדי לא לפגוע באופן בלתי הפיך באמון שלנו במערכת כולה", ועליה החתימו פעילי השמאל כ-1,200 בני אדם.

לפי מנכ״לית זזים, רלוקה גנאה, "נתניהו מנסה להציג את הביקורת על התנהלותו ועל תפקודו של מנדלבליט כמזימה של התקשורת השמאלנית, למרות ששותפים לה מאות אלפי אזרחים מודאגים".

"בכל יום שעובר מתגלות עוד עובדות שמערערות על כשירותו של מנדלבליט לקבל את ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בהתאם לאינטרס הציבורי, ולא רק זה של ראש הממשלה", היא מוסיפה. "כשעולה החשש שאחד מהחשובים מבין שומרי הסף האלו הופך לשומר הראש האישי של נתניהו, אנחנו חייבים להשמיע קול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר