"סמל למאבק ברוע"

הצצה לנושאת המטוסים האמריקנית העוגנת בישראל. צפו

ראש הממשלה נתניהו סייר על סיפון מכונת המלחמה הגדולה בעולם, העוגנת בימים אלו בישראל, והודה לאומה האמריקנית לרגל יום העצמאות שלו. הכלי המפלצתי נחשף • צפו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בני הזוג נתניהו על הסיפון (צילום: רועי אברהם ודור לרנטל, לע"מ)

בביקור שערך היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו על נושאת המטוסים האמריקנית 'ג'ורג' ה.וו. בוש' העוגנת כעת במפרץ חיפה, מאז שבת, הוא פנה והודה נרגשות לאומה האמריקנית כולה - בדגש על הממשל והמערכת הביטחונית.

"כשהנכדים ישאלו אתכם היכן הייתם בעת מלחמת הציוויליזציות, בעימות בין הטוב לרע, תוכלו להגיד להם שהייתם בקו החזית, על סיפון ה'ג'ורג' ה.וו. בוש'. הם יודו לכם. אני מודה לכם, העם בישראל מודה לכם".

(צילום: גיל נחושתן, ynet)

לדבריו, לפני שבירך את האמריקנים לרגל יום העצמאות שלהם, "כמו שנושאת המטוסים היא הסמל של העולם למאבק בין הטוב לרע, כך ישראל היא סמל לעולם נגד החושך".

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן אמר בעת שליווה את ראש הממשלה: "נתניהו הוא ראש המדינה הראשון שמבקר על סיפון נושאת המטוסים הזו. בעובדה זו ובעצם הגעתה לישראל, יש כדי להצביע על טיב היחסים בין ישראל לארצות הברית".

(צילום: גיל נחושתן, ynet)

אדמירל מישל הווארד, מפקדת הכוחות הימיים באירופה, אמרה מצידה: ביקור הספינה בישראל הוא סמל לכך שארה"ב נכונה לקיים את מחויבותה לחבריה ולבני הברית שלה. אתם עדים לחיבור בין המדינות והעמים שלנו.

נושאת המטוסים, נבנתה לפני 8 שנים בעלות של 6.2 מיליארד דולר, והיא נחשבת לאונייה היקרה והחדשה ביותר בצי האמריקני.

יצויין, כי זוהי נושאת המטוסים הראשונה שמגיעה לישראל זה 17 שנה. רק לאחרונה המריא ממנה מטוס F-18 בעת שהייתה בים התיכון, ויירט מטוס סוחוי 22 סורי שהפציץ בסמוך מדי לכוחות אמריקניים.

(צילום: אביהו שפירא, ynet)

על גשר האוניה עמד היום מפקדה, קפטן ויליאם סי. פנינגטון, האחראי על השטת ותפעול הכלי כולו. הכוחות האוויריים בספינה, ביצעו בתקופה האחרונה קרוב ל-600 גיחות קרביות במתווים שונים, בעיקר האמצעות מטוסי F-18.

על נושאת המטוסים משרתים 5,700 איש, שכל צורכיהם מסופקים על הסיפון, ועליו מטבח שמכין עשרות אלפי ארוחות ביום, מתקני פנאי, בית קפה, מועדונים וקבוצות ספורט בהן בייסבול, כדורגל, כדורסל ועוד - כך שגודלה הכללי מסתכם ומוערך כגודלה של עיירה קטנה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר