האריה ישאג?

הכנסת יוזמת: החוק שיעצור את שובו של דרעי למשכן

למי מפריעה חזרתו הצפויה של יו"ר ש"ס לשעבר לחיים הפוליטיים? קבוצת ח"כים יוזמת הצעת חוק שתאסור עליו לשוב למשכן הכנסת לעולמים. ואיך מגיבים מקורביו של אריה דרעי? "שום חוק עוקף דמוקרטיה לא יצליח לדכא את רצון הציבור ואת זכותו לבחור את מנהיגיו" (חדשות, פוליטי)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
דרעי על רקע משכן הכנסת (צ´: פלאש 90, ע´: כיכר)

בעוד יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, רוקם את שובו לזירה הפוליטית, יש מי שמנסים למנוע ממנו לחזור למשכן הכנסת כחבר מן המניין. הצעת חוק משותפת לקואליציה ולאופוזיציה תמנע מחברי כנסת או שרים שהורשעו בעבירה שיש עימה קלון במהלך כהונתם, ושריצו לפחות שנת מאסר אחת - לשוב לחיים הפוליטיים.

מי שחתום על יוזמת החקיקה המשותפת הם ארבעה ח"כים: ציפי חוטובלי (ליכוד), שלי יחימוביץ (עבודה), מרינה סולודקין (קדימה) ויריב לוין (ליכוד).

מדובר בשיפור להצעת החוק הקיימת, האוסרת על איש ציבור לשוב ולכהן בכנסת בטרם חלפו שבע שנים מאז ריצוי מאסרו.

יוזמי החוק מסבירים כי אין להם דבר אישי נגד אריה דרעי, למרות שהוא יהיה מהנפגעים העיקריים של החוק החדש. היוזמה הזאת, לדבריהם, נקיה מאינטרסים פוליטיים. "המטרה שלנו היא לשמור על כבודה של הרשות המחוקקת בישראל", כך הסבירו בנימוקים להצעת החוק.

ואיך הגיבו בסביבת דרעי? בביטול מוחלט. ל"ידיעות אחרונות" אמרו אתמול כמה ממקורביו: "שום חוק עוקף דמוקרטיה לא יצליח לדכא את רצון הציבור ואת זכותו לבחור את מנהיגיו. אריה דרעי חוזר להנהיג אותנו, נקודה".

אחרים הוסיפו: "בית המשפט לא יאפשר להם להחיל את זה רטרואקטיבית. בכל מקרה, כנראה שיש גורמים במערכת הפוליטית החוששים למעמד מפלגתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר