חקירת השחיתות

ח"כ דוד ביטן לבית המשפט: "תנו לי להתראיין"

ביטן החשוד בפרשיית השחיתות בעיריית ראשון לציון נחקר שעות רבות במשרדי להב 433 בשעה שאשתו חגית נחקרה אף היא. בית המשפט אסר עליו להתראיין ולדבר עם אשתו, על ההחלטה הראשונה ערער חבר הכנסת בבקשה שתינתן לו הזדמנות לנקות את שמו

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), פנה היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים בבקשה לבטל את ההגבלות שהוטלו עליו ומונעות ממנו להתראיין.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד אפרים דמרי נכתב: "עוד לפני שביטן ואשתו השלימו את חקירתם ביום ראשון נדרש ביטן לחתום על כתב התחייבות לפיו ייאסר עליו למסור לכלי התקשורת בכל דרך שהיא וגם לא בדרך 'הדלפה' על פרטי החקירה על אף שביטן לא היה חייב לחתום על מסמך כזה, לאור החסינות המוענקת לו כח"כ המונעת את מעצרו, הוא הסכים מרצונו הטוב והחופשי לחתום על התחייבות על מנת לאפשר ליחידה החוקרת לנהל חקירה עניינית, יעילה ודיסקרטית".

ביטן, החשוד בשוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, כתב באמצעות פרקליטו כי "דרישת היחידה החוקרת להימנע מלמסור פרטים לתקשורת הייתה על מנת 'למנוע שיבוש חקירה'. מטבע הדברים, ואם מסירת פרטים עשויה לשבש הליכי חקירה, על אחת כמה וכמה חל איסור זה על היחידה החוקרת. אך הכלל 'נאה דורש, נאה מקיים' כנראה טרם הגיע לאוזניה היחידה החוקרת. רק הסתיימה חקירת ביטן, ולא תמצא כלי תקשורת אחד במדינה שלא פרסם חלקים נרחבים הן מחקירתו והן מחקירת אשתו, כאשר יש זיקה הדוקה בין שתי החקירות".

דוד ביטן לאחר החקירה, בראשון (צילום: אבי חי - ynet)

"לא רק שעצם ההדלפה היא חמורה", כתב אפרים דמרי "אלא היא חמורה שבעתיים כאשר היא מגמתית ומכוונת להפעיל לחצים פסולים ונפסלים על החוקרים בכלל. מול שצף ההדלפות שמקורן רק ביחידה החוקרת, עומד לו ביטן חסר אונים, שמו ושם אשתו מוכפשים לחינם ולא ניתנת לו ההזדמנות להגיב. כאיש ציבור נמנע ביטן מלנקוט בטקטיקה הבזויה כפי שעושים אחרים בלהעביר תגובותיו בצינור המכונה 'הדלפה'. על כן מתבקש בית המשפט לבטל את ההגבלה שנטל עצמו ביטן".

בתוך כך, שרשרת העצורים ממשיכה להתארך. בצהריי היום (שלישי) הובאו לבית משפט השלום בראשון לציון ארבעה חשודים נוספים לצורך הארכת מעצרם, החשודים עוכבו הלילה והבוקר בחשד לקשר ישיר לפרשת השחיתות מעצרו של אחד מהם, איש העסקים בני עוזיאל, הוארך בשבוע. נציג המשטרה שנכח בדיון אמר כי עוזיאל שהה עד אתמול באשפוז והוסיף: "החשדות נגדו התחזקו ועובו. הוא מסר גרסה. העבירות הן מהשנה האחרונה. חומר החקירה מגלה התנהלות יום יומית שלו ושל אחרים שיש בה כדי להסתיר את החשדות נגדו". עוזיאל חשוד במתן שוחד, הלבנת הון וקשירת קשר לפשע והשופט עמית מיכלס ציין כי "קיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחס לו".

כמו כן מעצרו של עדנאן ג'רושי, יו"ר הווקף המוסלמי ברמלה הוארך ביומיים בהסכמת הצדדים. ג'רושי מיוצג על ידי עורכי הדין אורי בר-עוז וירון בן גיגי ועצור בחשד למתן שוחד. עורך דינו בר עוז אמר בדיון: "אתם עוצרים אדם מכובד ולא אומרים לו במה הוא חשוד. למה, כי הוא מג'ואריש? מדובר ביו"ר וועד הווקף ברמלה. הוא נציג המשפחה בנושא הסדרי הקרקעות והחשמל ולכן נפגש עם ביטן ועם שרים כמו כחלון ועם כל הבכירים בישראל. הוא נפגש עם ביטן בפרהסיה ולכן כשנשאל אמר - נפגשתי עם ביטן כי הוא איש ציבור".

הפרשה, שנחשפה ביום ראשון עם תחילת גל המעצרים, עוסקת במתן שוחד, כיסוי חובות בשוק האפור וקשרים פסולים בין נבחרי ציבור, אנשי עסקים ועבריינים. המוקד הוא בחובות כספיים גדולים שבהם היה שרוי בעבר הח"כ לעתיד דוד ביטן. על פי החשד הוא עזר לקדם מכירת קרקעות לאיש עסקים ב"מתחם האלף" בעיר, מתחם בנייה ענק שאמור לשנות את פניה של ראשל"צ. החשד הוא שאיש העסקים היה מעין איש קש, שייצג את העבריין חוסם גא'רושי, שעל פי החשד נתן שוחד לביטן.

הבוקר התיר בית המשפט לפרסם כי אשתו של ח"כ ביטן, חגית נחקרה אף היא בימים האחרונים במשרדי החקירות של להב 433 ולאחר מכן נשלחה למעצר בית בבית אחותה עד ליום חמישי. בית המשפט אסר עליה לשוחח עם בעלה מחשש לתיאום גרסאות. חוקרי המשטרה הציגו לביטן תדפיסי חשבון מהתקופה שבה על פי החשד פעל בעלה לכיסוי חובותיו לשוק האפור, שהוערכו במיליונים. בתדפיסים הופיעו הפקדות של כ-2 מיליון שקלים שהופיעו בתאריכים שונים לפני כ-8-7 שנים. ביטן הכחישה את הגרסאות שהטיחו בה החוקרים.

דב צור (צילומים: אבי חי ויריב כץ, ynet)

בפרשייה הסבוכה נעצר אף ראש עיריית ראשון לציון דב צור שמעצרו הוארך עד מחר. צור חשוד בפרשת אולמי LAGO ונטען כי אפשר מכירת קרקע למקורביו. חשד החוקרים הוא שהקרקע שעליה נבנה האולם נקנתה במחיר זול יותר וצור, שלא השתתף בישיבות בשל ניגוד עניינים, תמך מאחורי הקלעים במכירת הקרקע ליזם שהוא חברו של ראש העיר.

בכיר נוסף שנעצר הוא המשנה לראש העיר אייל מושיוב מסיעתו של צור במועצת העיר. הוא חשוד בקבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים ובית המשפט האריך את מעצרו גם כן עד ליום חמישי. השופט אמר על החשוד, שמיוצג על-ידי עורך הדין שרון קינן, כי יש חשש לשיבוש חקירה וניתן להצביע על פעולה שעשה מושייב, שמטרתה על פי החשד היא להסתיר את מעשיו.

הבוקר הותר לפרסום שגם יזם הנדל"ן משה יוסף מעורב בפרשה, והוא חשוד במתן שוחד לאישי ציבור. יש לו קשר משפחתי לחשודה נוספת בפרשה, המקורבת לח"כ לביטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר