הקנסות למחללי שבת באשדוד

'חוק המרכולים' משפיע? יואל חסון ודוד אמסלם התעמתו

בעקבות הפשיטה של פקחי עיריית אשדוד וחלוקת הקנסות לעסקים מחללי שבת, טען ח"כ יואל חסון כי בכך נחשף כי חוק המרכולים כן משפיע. בתגובה, טען ח"כ אמסלם כי אין שום קשר לחוק (חדשות)

חסון ואמסלם (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

הפשיטה של פקחי עיריית אשדוד בשעות הצהרים של שבת קודש על בתי עסק הפתוחים בשבת בניגוד לחוק, במתחם 'ביג' בעיר, ונינת קנסות בסך 320 שקלים לכל עסק מחלל שבת, עורר עימות בין יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, למרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני).

חסון צייץ בטוויטר כי הקנסות ל BIG אשדוד: בלוף חוק המרכולים נחשף, חוק משפיע ומשנה בניגוד לדברי הקואליציה. תהיה הזדמנות שניה - סיעת המחנה הציוני הגישה בהובלתו של ח"כ סאלח סעד הצעת חוק לביטול חוק המרכולים ותדאג לקדם אותו בראש סדר היום של החקיקה. החוק הזה צריך להימחק מספר החוקים של מדינת ישראל".

בתגובה, כתב לו ח"כ דוד אמסלם כי "אין שום קשר בין חוק המרכולים לבין הקנסות באשדוד. מדובר בחוק עזר עירוני. אבל מה זה חשוב, יש סיכוי שזה יוציא אנשים לרחובות".

יואל חסון: "עובדה דודי אמסלם, שלוש שנים לא נתנו קנסות ופתאום כן נותנים, יש לך הסבר?".

אמסלם: "יואל, את ההסבר תבקש מראש העיר. אל תטעה את האזרחים. אתה יו"ר סיעה, לא עסקן".

יואל חסון: "אני בעד לקחת אחריות ולא להסתתר מאחורי ראש עיר. בקרוב תהיה לך הזדמנות לבטל את "חוק המרכולים" כשיעלה החוק שלנו לביטולו, הרי אמרת שהוא לא רלוונטי. שבוע טוב דודי".

אמסלם: "אני בעד לדייק בעובדות. שבוע טוב גם לך יואל".

לגולש אחר הגיב אמסלם כי "אין מצב שהחוק הזה ישנה משהו מההרגלים שלך. מלכתחילה אמרנו שחוק המרכולים נועד כדי לעשות סוף לפרשנות ובמטרה לעשות סדר. אף אחד אחד לא מעוניין לפרוץ את הסטטוס קוו. בטח לא אנחנו. מוכן לצאת איתך לרחובות על דברים יותר חשובים, אל תבזבז את זה על קטנות".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) צייצה: "ראש העיר יחיאל לסרי - רק השבוע טענת שאתה מקיים הידברות עם התושבים ופועל לקירוב לבבות בעירך. טענת שקיים פתרון ולא תתן יד לפילוג העיר. היום, לראשונה מזה שנים, שלחת פקחים לחלק דוחות לעסקים הפתוחים בשבת בביג באשדוד. ככה 'מקרבים לבבות'".

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי תקף במהלך השבת את חוק המרכולים ואמר כי "אני חושב שהוא אחד החוקים המטומטמים".

"החרדים מרגישים שהם במגננה, אבל הציבור החילוני רואה בחוק הזה יריקה בפרצופו", הוסיף הנגבי. "החוק נועד לכאורה להחזיק את הסטטוס-קוו, אבל יש שחיקה של הסטטוס-קוו דווקא בכיוון החילוניות, כמו בירושלים",

הנגבי המשיך ואמר כי "ראש הממשלה, שהוא אדם חילוני, אמר לנו: 'אני יודע שהחוק הזה לא יסגור אפילו מרכול אחד'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר