ברית הזוגיות

ליברמן חובט בש"ס: זו לא ההלכה, זה המאבק מול ג´

"הדברים לא קשורים להלכה, אלא רק למאבקי כוח בתוך יהדות התורה ובין יהדות התורה לש"ס", אמר אמש שר החוץ, בישיבת סיעת ישראל ביתנו על רקע הקרב על חוק הזוגיות. עוד מפניניו: הציב אולטימטום לש"ס לאשר את הסיכום שהושג עם הגר"ש עמאר (חדשות)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
ליברמן חובט, היום (פלאש 90)

הקרב על "ברית הזוגיות" ממשיך לטלטל את הקואליציה: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע אמש לישיבת הסיעה במצב-רוח קרבי. בפתח הישיבה, הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי אנשי ש"ס שחזרו בהם מהסיכום המוקדם ומההבנות שהושגו ביניהם.

אביגדור ליברמן לא הסתפק בלמתוח ביקורת; הוא גם הציב אולטימטום של 24 שעות לש"ס להסכים עם הפשרה שהושגה בין ח"כ דוד רותם לראשון לציון, הגאון רבי משה-שלמה עמאר שליט"א.

לדברי אביגדור ליברמן, "נסיים את הליך החקיקה לפני היציאה לפגרה. כפי שהסברנו בשבוע שעבר, ישראל ביתנו היא תנועה שמכבדת את המסורת אך מושתתת על עיקרון ברור של חיה ותן לחיות. אנחנו לא 'שינוי', אנחנו בעד מסורת ישראל, ואנחנו מאוד מעוניינים בקיום הקואליציה הזו - לכן פעלנו בשני נושאים מאוד אקוטיים עבורנו בצורה מאוד זהירה ושקופה וחברית לכל מרכיבי הקואליציה".

עוד הוסיף אביגדור ליברמן: "חצי שנה של משא ומתן אינטנסיבי הניבה תוצאה וביום רביעי בבוקר יו"ר ועדת חוקה דוד רותם דיבר עם הרב עמאר. הוא לקח את ההסכם לרב עובדיה וביום רביעי חתמנו עם הרב עמאר על ההסכם על הצעת החוק בנושא גיור.

"ביום חמישי הגיע רותם לביתו של הרב עובדיה וקיבל את ברכת הדרך על ההבנות שהשגנו. נדהמנו ביום ראשון לשמוע שש"ס חוזרת בה מההסכמה, מההתחייבות ויש ערעור על מה שהושג עד עכשיו - הדברים לא קשורים להלכה, אלא רק למאבקי כוח בתוך יהדות התורה ובין יהדות התורה לש"ס. ניסינו להגיע להבנה מקסימאלית, אני מלווה את הנושא הזה הרבה שנים. ברור לנו שהנושא הוא רגיש ומורכב ולא חסכנו מאמצים להגיע למשהו בהבנה ובקונצנזוס ולא לכפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות