קריאות לפתוח בחקירה

הצתת תמונות דרעי: "שחזור האלימות שקדמה לרצח רבין"

גל תגובות חריף במיוחד לאחר במהלך הפגנת תושבי דרום ת"א, הוצתו תמונותיו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי: "בריונים רשעים מעז לשחזר את האלימות שקדמה לרצח רבין" (פוליטי מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באלול תשע"ח | 31.08.18
(צילום: "עוטף תחנה מרכזית", "החזית לשחרור דרום תל אביב")

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את שריפת תמונותיו של שר הפנים אמש בהפגנת תושבי דרום תל אביב ואמר זהו מעשה פסול.

״אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד. אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי. למעשים כאלה אין מקום בתוכנו״, אמר ראש הממשלה.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הביע את מחאתו על המעשה ואמר: "‏שום מחאה לא מצדיקה שריפת תמונות של שרים. אלה תמונות שמתאימות למדינות אחרות לא לנו. אני מצפה מראשי המחאה בדרום תל אביב לגנות את המעשה".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין מסר, "‫הזכות להפגין היא מהחשובות בדמוקרטיה שלנו, אך אני מגנה כל מעשה אלימות בצדה. אני תומך במחאתם המוצדקת והצודקת של תושבי דרום תל אביב אולם שריפת תמונתו של השר דרעי אמש היא חציית גבול ואסור שתעבור לסדר היום".

כזכור, במהלך הפגנת תושבי דרום ת"א נגד מדיניות הממשלה בכל הנוגע למסתננים, הציתו התושבים את תמונתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, מה שהוביל לגל חריף של תגובות ודרישה מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים.

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן מסר: "הזדעזעתי ממקרה שריפת תמונת ידידי שר הפנים הרב אריה דרעי. זוהי חציית קו אדום של ויכוח לגיטימי שמבטאת הסתה פרועה ומסוכנת, שאסור להשלים עימה כלפי שר מכהן, נציג ציבור וכל אדם אחר. אני מגנה את המעשה הפסול וקורא למשטרה למצות את הדין עם מבצעיו”.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בתגובה כי "עם כל ההבנה לצער של התושבים, שאנו מזדהים עם כאבם, לשרוף תמונות של השר הרב אריה דרעי זו חציית קו אדום. אם הדבר היה תלוי בו - הבעיה הייתה נפתרת. זו מדיניות ממשלה שתלויה גם בבגץ. שריפת התמונה היא מעשה חמור שיכולה להתדרדר למקומות מסוכנים. אני מצפה שיחזרו בהם מהמעשה".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור הגיב בחריפות ואמר: "קומץ של בריונים רשעים מעז לשחזר את האלימות שקדמה לרצח רבין, כאשר הפעם ההסתה האלימה היא נגד השר דרעי, מי שפעל רבות בסוגיית המסתננים, גם כאשר הושמעה נגדו ביקורת ציבורית קשה.

"אני קורא לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להנחות את משטרת ישראל להגביר אכיפה ולמצות את הדין עם הפורעים. ההיסטוריה רצופה במקרי רצח שהחלו בשריפת תמונות, ואף מצוקה לא מצדיקה ולא תצדיק שפל כזה".

מי שהפתיע בגינוי היה דווקא יו"ר 'יחד' אלי ישי שאמר: "‏יש לי ביקורת חריפה על התנהלות השר דרעי בסוגיית המסתננים, וסבור כי הוא לא עושה דיו בכדי לפתור את מצוקת תושבי דרום ת״א. אך מכאן ועד לשרוף את תמונתו, הדרך רחוקה. גם במאבק יש קווים אדומים שאסור לחצות.

"מצוקת התושבים ברורה, אך ראוי שיבחרו בדרכי מחאה ראויות יותר. המטרה לא תושג באלימות".

השר זאב אלקין הגיב: "אני מגנה מכל וכל את שריפת תמונות השר דרעי בהפגנה בתל אביב. דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת. אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום!".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי תקף: "‏עם כל ההבנה לסבל של תושבי דרום תל אביב.שריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי הערב בת״א, היא שפל חמור ביותר שעלול לגרום לשפיכות דמים. אני דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד מבצעי המעשה ומצפה מרה״מ נתניהו, מהשרים ומשאר אנשי הציבור לגנות את המעשה שנעשה נגד שר שמבצע את מדיניות הממשלה בנאמנות".

שר התיירות יריב לוין התייחס גם הוא לנושא ואמר: "ראש הממשלה ושר הפנים עושים כל מאמץ על מנת לפתור את בעיית המסתננים, והמחאה המופנית כלפי השר דרעי אינה מקובלת, אינה לגיטימית וראויה לכל גינוי. האחריות למצב מוטלת על כתפי בג"ץ אשר פעם אחר פעם מטרפד כל ניסיון חקיקה אשר יביא לפתרון הסוגיה".

ח"כ ינון אזולאי שיגר מכתב ליועמ"ש ולשר גלעד ארדן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד מארגני ההפגנה והמפגינים שהציתו את תמונתו ובכך קראו לביצוע מעשי אלימות ורצח כנגד שר בממשלת ישראל: "חופש הביטוי אינו יכול לסבול קריאות לרצח בכלל וכנגד שר בממשלה בפרט, וחומרת המעשה מחייבת התערבות מצד גורמי אכיפת החוק"

לדבריו: "נוכח האיום המופנה כלפי שר הפנים אבקש כי השר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים עד לבירור העניין והסרת האיום כלפיו".

"‏אני מזועזע משריפת תמונתו של שר הפנים הרב אריה דרעי אמש בהפגנת תושבי דרום ת'א. מדובר במעשה נפשע חמור ביותר. ההסתה הפרועה אינה במקומה כנגד השר דרעי שפועל רבות למען התושבים. אני קורא לגורמי האכיפה לפעול בבהילות נגד העבריינים שעשו זאת ולמצות את הדין עמם", מסר אזולאי.

‏סגן שר האוצר, יצחק כהן, פנה במכתב לרה"מ נתניהו והיועמ"ש מנדלבליט: "הערב נחצה קו אדום ומסוכן, כאשר קבוצת מפגינים בתל אביב שרפה את תמונתו של שר הפנים דרעי באקט של הסתה חמור ומקומם. אני דורש להורות על פתיחת חקירה פלילית על הסתה לאלימות נגד שר בכיר".

ח"כ לשעבר יגאל גואטה תקף את שתיקת המנהיגים: "‏בנימין נתניהו, שרי הממשלה, לפיד, גבאי, כחלון, ליברמן, בנט: איך אתם לא מגנים בחריפות את שריפת תמונתו של השר דרעי על ידי חבורת פוחזים בת"א? למה איילת שקד לא דורשת את חקירת ההסתה הפרועה נגד השר דרעי? ממי אתם מפחדים? תתביישו!!".

ממטה המאבק "עוטף תחנה מרכזית" נמסר: "בתגובה להתבכיינות בסביבת השר דרעי - איש לא קרא לפגוע בשר דרעי, וטוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין. מה שאנחנו עוברים בשנים האחרונות מגמד את המיצג האמנותי שקיימנו היום במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים. ביום שרשות ההגירה תחזור לעבוד כרשות הגירה ונראה את המסתננים מאפריקה וממזרח אירופה נמוגים מהרחובות שלנו, נשקול להתנצל. עד אז אנחנו עומדים בגאווה מאחורי המחאה שלנו ותובעים צדק לשכונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר