"המומים מצער"

מנהיגי המדינה סופדים לרבי יעקב וינרוט ז"ל

ראש הממשלה התייחס לפטירת פרקליטו עו"ד ר' יעקב וינרוט ז"ל: "היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו" • התגובות במערכת הפוליטית לפטירת פרקליט הצמרת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך חדשות 2, מרים אלסטר - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שלישי) לפטירת פרקליטו עו"ד ר' יעקב וינרוט ז"ל וכתב: "רעייתי ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו"ד יעקב וינרוט ז"ל".

לדברי נתניהו: "יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי.

"אנו מחבקים את ג׳יזל ואת כל בני משפחת וינרוט היקרים לנו כמשפחתנו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסר: "כואב ומתאבל על פטירת חברי היקר יעקב ויינרוט. תלמיד חכם, משפטן בחסד עליון, איש חסד ואמת, אישיות מופלאה וחבר מסור. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתו, לחבריו ולרבים בעם ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן: "‏עו"ד יעקב ויינרוט היה יחיד סגולה ומיוחד במינו. חכם, משכיל ובעל יכולת הבנה מופלאה בבני אדם. כיהודי דתי, ויינרוט תמיד ניסה לגשר בין שני העולמות. הוא ייחסר לעם ישראל ולי באופן אישי. יהיה זיכרו ברוך".

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "יעקב וינרוט הכיל עולם ומלואו. הוא היה אדם מורכב ומלא ניגודים. תלמיד ישיבה מבריק שהוסמך לרבנות על ידי גדולי הרבנים מחד, ואיש הפרקליטות הצבאית מאידך.

"סניגור מהשורה הראשונה, שזכויות חשודים היו קדושות בעיניו. ליבו הרחב ושכלו החריף זהרו בעולם המשפט הישראלי. יהי זכרו ברוך".

המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש מסר: "הלך לעולמו מגדלור אישי ומשפטי. עו"ד יעקב וינרוט ז"ל היה גאון משפטי, יירא שמיים, תלמיד חכם שהשכיל להיות גשר בין העולמות. וינרוט השאיר חלל שיהיה קשה למלא. יהי זכרו ברוך".

ח"כ עמיר פרץ: "הכרתי מקרוב את עו"״ד יעקב ויינרוט ז"״ל, שהיה לאחת האושיות החשובות בעולם המשפט הישראלי. איש מיוחד שידע לייצר שיח אמין בלי קשר לעמדות פוליטיות. ערכים של הגינות ואמינות היו נר לרגליו".

סגן השר אלי בן דהן: "עורך הדין יעקב ויינרוט ז"ל ידע למצוא את האיזון הנכון שבין עולם התורה ועולם המעשה. תלמיד חכם, עורך דין מופלא. לכתו היא אבידה גדולה לעם ישראל. אני שולח את תנחומיי למשפחתו - מן השמיים תנוחמו".

ח"כ שלי יחימוביץ: "הציבור יזכור אותו מן הסתם כפרקליטם של עשירי ישראל, אך דמותו הייתה מורכבת הרבה יותר. על אף הסתירה שבדבר, הוא החזיק בדעות סוציאליסטיות מנומקות היטב ונשענות על ידע רב, גבה שכר טרחה מזערי ממי שידם אינה משגת, ותרם סכומים ניכרים ביותר לצדקה בלי יחסי ציבור נלווים. אני משתתפת בצערה של משפחתו. יהי זכרו ברוך".

המועמד לראשות העיר ירושלים משה ליאון: "עם ישראל איבד תלמיד חכם, משפטן מבריק ואישיות יוצאת דופן ברגישותה ובעומק השקפתה. בחריפותו ובחכמתו וינרוט שימש מופת וסמל ליכולת לגשר בין פערים אידיאולוגים ומחלוקות בקרב הזרמים השונים בחברה הישראלית, בבחינת 'אוהב שלום ורודף שלום'. אני שולח תנחומים וחיבוק למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "את עו"ד וינרוט פגשתי לראשונה כשהוא הסכים לקחת על עצמו (בחצי מחיר) את הייצוג של הישוב חרשה בעתירה שהגישה שלום עכשיו בדרישה להריסתו (עתירה שהביאה ב"ה להחלטה להסדירו). איש נעים הליכות, חריף, מוכשר, אכפתי ואידיאליסט. נכנס לתיק עם כל הלב והנשמה ועשה עבודה יוצאת מן הכלל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר 'יחד' אלי ישי: "בצער רב התבשרתי הבוקר על הבשורה הקשה. עו"ד יעקב וינרוט ז"ל היה יהודי ת"ח וירא שמים, איש אמת, משפטן בעל שיעור קומה אדיר, איש רוח ואיש מעשה שקידש שם שמיים בכל הליכותיו. אין לשער את מידת הכרת הטוב שעולם התורה חייב לו. פטירתו היא אבידה קשה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך!".

כפי שדווח מוקדם יותר, עו"ד וינרוט ז"ל הלך לעולמו הלילה (שלישי), לאחר שבשנים האחרונות נאבק במחלת הסרטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר