פרסום ראשון

שינוי גישה: ארה"ב הזמינה את השר ישי לביקור רישמי

לאחר שהואשם על-ידי נשיא ארה"ב כמי שפוגע בשלום עם הפלסטינים, מוזמן יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אלי ישי, לביקור רישמי בבית הלבן. ההזמנה הועברה אליו על ידי דן שפירו, סגנו של ג´ורג´ מיטשל, ומנהל מחלקת המזרח התיכון בבית הלבן. בפנים: מה אמר השי ישי לנציג האמריקאי? כל הפרטים (פוליטי-מדיני)

מנחם כץ | כיכר השבת |

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי - הוזמן השבוע לביקור רישמי בבית הלבן בוושינגטון, חודשיים לאחר שהואשם על-ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה כמי שפוגע בתהליך השלום, כך נודע ל"כיכר השבת".

ההזמנה הרישמית הועברה לשר ישי על-ידי דן שפירו, סגנו של ג'ורג' מיטשל, השליח האמריקאי למזרח התיכון.

בתחילת השבוע ישב שפירו עם השר ישי לפגישה ממושכת שארכה שעתיים.

במהלך הפגישה, הבהיר ישי לשפירו - הנחשב למקורב לנשיא ארה"ב ברק אובמה - כי לש"ס יש עקרונות בעניין השמירה על גבולות ארץ-ישראל.

"קל לצייר אותי כימני, כאדם בעל דעות קיצוניות. אבל אני מבטא את דעותיהם של מרבית מתושבי המדינה", אמר ישי.

שינוי הקו הנוקשה של ארה"ב, בא לאחר ביקורת קשה שספג מכיוונים שונים, בעקבות היחס המשפיל לישראל.

בתקופה האחרונה התבטאו גורמים שונים בוושינגטון, שאלי ישי מהווה מכשול לשלום. הסיבה, כזכור - האישור שנתן ישי לבנייה בשכונת רמת-שלמה בירושלים, מתוקף תפקידו כשר הפנים.

כעת, השר ישי, לא פחות, מוזמן לוושינגטון.

עיתון הבית, 'יום ליום' מדווח היום (חמישי) כי ישי אמר לשפירו, ש"ישראל היא תמיד זו שמוותרת, נוקטת במחוות כלפי הפלשתינים בלי סוף, ואילו הפלשתינים מגיבים בטרור".

על-פי הדיווח, השר ישי אמר כי יש לדרוש נחרצות מהפלשתינים להפסיק מייד את מסע ההסתה כנגד ישראל, ואת פעולות הטרור שהיא מובילה. הוא הזהיר כי השקט שאנו רואים עכשיו הוא שקט מדומה, משום שהחמאס בעזה מנצל את הימים האלו להתעצם בנשק בכדי להפעיל אותו ביום פקודה כנגד יישובי הדרום והמרכז".

עוד דיבר בהרחבה השר ישי, על הנושאים הביטחוניים והחיוניים של מדינת ישראל, ושפירו עצמו גילה בקיאות רבה בכל הנעשה בישראל.

כשהחלו לדבר על החלטת הוועדה המחוזית לבנות ברמת שלמה, הסביר השר ישי, את תהליך קבלת ההחלטות בוועדות השונות בטרם היא יוצאת לביצוע, והבהיר כי הייתה כאן טעות מצערת שהביכה את ג'ו ביידן, בעת ביקורו כאן, וזה לא היה צריך לקרות.

באותה נשימה דיבר השר ישי, על זכותנו לבנות בכל מקום וכל שכן במזרח ירושלים, ואמר כי הבנייה בכל רחבי ירושלים תימשך ולא תיפסק כלל וכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר