'ברוך שפטרנו'

נתניהו הודיע: משקיפי האו"ם יוצאו מחברון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הודיע כי לא יאריך את המנדט של אנשי כח האו"ם בחברון - TYPH והם יסיימו את פעילותם בסוף החודש. ביישוב היהודי בחברון מרוצים מההחלטה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משקיפי כח האו"ם בחברון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי לא יאריך את המנדט שניתן ל-TIPH, כוח המשקיפים הבינלאומי המוצב בחברון וידוע בהטייה האנטי ישראלית שלו והתנהלותו מול היישוב היהודי בעיר האבות. המנדט של הכוח מסתיים בסוף החודש וההחלטה של נתניהו מסיימת את פעולתו.

"החלטתי לא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים TIPH. לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינלאומי הפועל נגדנו", כתב נתניהו.

ארגון TIPH הוא כוח בינלאומי שפועל במעטה של כוח משקיף שאמור לוודא שאין פגיעה בפלסטינים תושבי חברון אך בפועל אנשי הארגון תועדו כמה פעמים כשהם פוגעים בתושבים היהודים. במקרה אחד, סטר אחד המשקיפים לילד מהיישוב היהודי בעיר ובמקרה אחר תועד אחד מהם כשהוא מנקב את גלגליו של רכב ישראלי. כאשר המשטרה ביקשה לחקור אותו על מעשיו מסרו בארגון כי הוא כבר עזב את ישראל.

תיעוד של המשקיף מנקב את צמיגי הרכב

תושב חברון, ברוך מרזל מסר ל'כיכר השבת', כי "ההחלטה של נתניהו הגיעה באיחור של 15 שנים, אבל מוטב מאוחר מאף פעם".

מרזל הוסיף כי הוא מקוה ש"בניגוד להחלטות רבות אחרות של נתניהו החלטה זו תתבצעה הלכה למעשה והמשקיפים האנטשמיים שונאי ישראל שמומנו גם בכסף רב שלנו יגורשו מחברון".

"עד שנראה את ההחלטה מתבצעת אני חושש שכפי שנתניהו הצהיר לפני שנתיים שאג'אזירה תיסגר בישראל היא ממשיכה לפעול מירושלים וכפי שחאן אל אחמר עדין לא פונתה ובמערת המכפלה עדין אין מעלית לנכים ועוד החלטות של נתניהו גם המשקיפים ישארו להילחם בצה"ל והמתישבים בחברון", אמר מרזל.

במועצת יש"ע בירכו על הודעת נתניהו: "כח TIPH פעל ללא לאות נגד התושבים הישראלים בחברון ואף פגע פיזית בהם וברכושם", אמרו והוסיפו: "פעילי הארגון הפריעו לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון בפעילותם בחברון. זו בשורה חשובה למדינת ישראל שהארגון הזה, שפעל נגד מדינת ישראל שנים רבות – לא יהיה יותר חלק מהנוף באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר