רכש חדש

בתמורה לתמיכה? נציג לצהר ב'ימין החדש'

הקרב על קולות הציבור הדתי: ארגון הרבנים 'צהר' יתמכו במפלגה החדשה של השרים בנט ושקד, ואורי שכטר, בכיר בארגון ומנהל אחד האגפים ישובץ ברשימה לכנסת (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בנט ושקד (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

הרבנים דוד סתיו, יובל שרלו, רפי פוירשטיין ושאר ראשי ארגון צהר, נפגשו במוצאי השבת בביתה של איילת שקד וסיכמו על תמיכה בלתי רשמית במפלגת הימין החדש - כך חשף יאיר שרקי ב'החדשות'.

על פי הדיווח, בצהר החליטו לתמוך במפלגתם של בנט ושקד בעקבות התחזקות הכוח החרד"לי ברשימת הבית היהודי - האיחוד הלאומי, שבאה לידי ביטוי הין היתר בבחירתו של הרב רפי פרץ לעמוד בראשות המפלגה.

כחלק מהמהלך, צירפו את אורי שכטר, מנהל אגף שורשים בארגון צהר לרשימת הימין החדש לכנסת הבאה, מתוך תקווה כי הדבר יסייע להם למשוך בוחרים מהזרם המרכזי של הציונות הדתית, על חשבון מפלגת "הבית היהודי".

בצהר מסרו כי ארגנום אינו פוליטי, ועל כן לא ייתמכו רשמית באף מפלגה. עם זאת, בארגון מברכים על שילובו של שכטר ברשימה ועל הצהרת הכוונות של בנט ושקד לפעול ברוח הארגון.

מטעמו של הרב סתיו נמסר: "איני עוסק בנושאים פוליטיים".

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט מסר: "רוח צהר באה אלינו, רוח של יהדות מאחדת ומקרבת. אני שמח לברך את אורי על הצטרפותו לרשימה המצוינת של הימין החדש. אורי הוא איש ארץ ישראל היפה, המגלם בדמותו את פניה היפות של היהדות המסבירה פנים לכל אדם בהתנדבות ובמאור פנים. הוא איש מעשה וביצוע, מפקד ולוחם נועז ואיש ציבור שהוכיח עשייה ודאגה למען מדינת ישראל".

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש, איילת שקד אמרה, כי "אורי שכטר מיישם כבר שנים את עקרונות הימין החדש, והוא מייצג את ארגון צוהר ואת אנשי "הכיפות השקופות" כאחד. בתפקידו בארגון צוהר עוסק רבות בקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים, מתוך הבנה שרב המשותף על המפריד. אורי מהווה תגבור כוח חשוב לימין החדש ויחד איתו נביא ימין אידיאולוגי אמיתי, המשלב דתיים וחילוניים, לכנסת".

אורי שכטר הגיב, "אני שמח להצטרף לחבורה האיכותית של הימין החדש, של אנשים ערכיים שאוהבים את עם ישראל ומדינת ישראל. לנגד עינינו יש רק את טובת המדינה ואת טובת העם היהודי לגווניו, על ידי שיתוף פעולה אמיתי בין כל חלקי העם היושב בארצנו, עם המחובר למורשתו היהודית ולעברו המשותף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר