אחרי המפץ בשמאל

סקרים: המפלגה של ברק זוכה ל-10 מנדטים

סקרים חדשים שמתפרסמים הערב לקראת סגירת הרשימות, מלמדים כי ה"מפץ הפוליטי" בשמאל מעניק לרשימתו של ברק 10 מנדטים. שקד מזנקת אף היא, אך אין שינוי בגושים (פוליטי)

ברק, שפיר והורוביץ, הערב (Tomer Neuberg/Flash90)

הבחירות מתקרבות ואיתם גם חגיגות הסקרים השבועיים כשהשבוע נבחן לראשונה האיחוד הפוליטי בשמאל עם מפלגתו של אהוד ברק.

על פי סקר 'כאן' שבוצע על ידי מכון 'קנטר' בקרב 546 בני אדם, שפורסם הערב (חמישי) בחדשות הערב. הליכוד וכחול לבן עדיין מובילות עם 30 מנדטים כל אחת, עם זאת, אין שינוי משמעותי בגושים וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נשארת לשון המאזניים, למרות שהיא מאבדת מנדט אחד וזוכה לתשעה מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת (במידה ותישאר כזו) נשארת יציבה עם 10 מנדטים, בכך היא תהפוך לרשימה השלישית בגודלה. הימין החדש בראשות איילת שקד מתחזקת במנדט וזוכה ל-9. המחנה הדמוקרטי של ברק ומרץ - שמונה מנדטים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם שמונה מנדטים וש"ס מאבדת אחד ונותרת עם שבעה.

העבודה-גשר מתרסקת בעקבות החיבור בשמאל וזוכה לחמישה מנדטים בלבד, ירידה של שלושה מתחילת השבוע. איחוד מפלגות הימין במצבה הנוכחי זוכה לארבעה מושבים בכנסת. מפלגת זהות נשארת מחוץ לאחוז החסימה עם 2.4% מהקולות.

על פי סקר 'כאן' זוכה גוש הימין ל-58 מנדטים וגוש השמאל-מרכז, אם המפלגה הערבית המשותפת תמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, עומד על 53 מנדטים. כך שליברמן עם תשעת המנדטים שלו ממשיך להיות הגורם שיקבע מי ירכיב את הממשלה הבאה.

על פי הסקר גם חיבורים נוספים בימין לא ישנו את מפת הגושים ונתניהו עדיין יזדקק לליברמן כדי להקים את ממשלתו.

על פי ‏סקר 'חדשות 12' ומנו גבע, הליכוד 29, כחול לבן 27, הרשימה המשותפת 11, ישראל ביתנו 10, המחנה הדמוקרטי 10, הימין החדש 9, יהדות התורה 8, ש"ס 7, העבודה גשר 5, איחוד הימין 4. גוש ימין-57, מרכז שמאל-53, ליברמן שוב לשון המאזניים עם 10 מנדטים. גם פה לא עברו את אחוז החסימה (לפחות 1%): זהות 1.9%

לפי גושים: ימין 42, חרדים 15, מרכז שמאל 42, ערבים 11 ישראל ביתנו 10.

הסקר נערך ביום חמישי בקרב 554 מרואיינים.

בסקר "ישראל היום" ו-i24NEWS שנערך באמצעות חברת מאגר מוחות, בהנהלת פרופ' יצחק כץ, עולה כי הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, עם 31 מנדטים. אחריה כחול לבן עם 30. מי שמשלמת את מחיר החיבור החדש בשמאל היא מפלגת העבודה-גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי, שיורדת ל-5 מנדטים בלבד.

על פי סקר 'ישראל היום', ישראל ביתנו ממשיכה להיות לשון מאזניים ומקבלת 7 מנדטים. הימין החדש בראשות איילת שקד מקבלת 6 מנדטים בלבד. איחוד מפלגות הימין גם כן עם 6 מנדטים. יהדות התורה מקבלת בסקר 7 מנדטים וכך גם ש"ס. אם יתבצע איחוד בסיעות הערביות, צפויה הרשימה המשותפת לקבל 12 מנדטים. גם פה זהות בראשות משה פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה.

הסקר נערך בימים רביעי וחמישי בקרב 502 נשאלים

על פי הסקר של חדשות 13 שבוצע על ידי 'קמיל פוקס', אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת "המחנה הדמוקרטי" הייתה מקבלת 12 מנדטים. מפלגת כחול לבן 23 מנדטים בלבד. ואילו, הליכוד עם 28 מנדטים.

מפלגת "הימין החדש" בראשות איילת שקד קיבלה בסקר 10 מנדטים. איחוד מפלגות הימין 4 מנדטים. מפלגת העבודה לעומת זאת יכולה להיות רגועה על פי סקר זה עם 7 מנדטים.

"ישראל ביתנו" מקבלת על פי סקר 13 10 מנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום. ש"ס 5 מנדטים בלבד, ויהדות התורה - 6 מנדטים. זהות בראשות משה פייגלין, על פי הסקר הזה, הייתה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה קיבלה בסקר 11 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר, בחלוקה לגושים נמשכת אותה הבעיה, גוש הימין מקבל לפי הסקר 57 מנדטים ללא ליברמן, ואילו גוש השמאל 56 מנדטים.

הסקר נערך בימים רביעי וחמישי בקרב 502 נשאלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר