"הם יותר מהזויים"

ליברמן: אפרק את ועדת השבת של גולדקנופף

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן סייר היום במפעל 'פינציה' והצהיר כי בכוונתו לפעול לפירוק ועדת השבת של הרב יצחק גולדקנופף: "מסתירים אינטרסים כלכליים". פינדרוס עקץ (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן, היום (צילום: ישראל ביתנו)

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן סייר היום (רביעי) במפעל 'פינציה' והצהיר כי בכוונתו לפעול לפירוק ועדת הרבנים למען השבת של הרב יצחק גולדקנופף וטעם כי הם "מסתירים אינטרסים כלכליים". בתגובה, ח"כ יצחק פינדרוס מ'דגל התורה' עקץ ואמר: "אני מציע לגולדקנופף להתייעץ עם אסמעיל הנייה".

בתום סיור במפעל, התבטא ליברמן: "מה שצריך להבין אם פה אותה קבוצה קיצונית תצליח ותכניע את המפעל, זה יהיה סופו של כל הסיפור של התעשייה הישראלית, זה למעשה מבחן ראשון. מה שאנחנו יודעים שבאותה רשימה מופיעים עוד כ-350 עד 400 מפעלים שהם הבאים בתור".

"לכן", הוסיף איווט: "אנחנו, אחרי שנקים קואליציה עתידית, נפעל לפירוק של אותו ועד לשמירת קדושת השבת. אנחנו גם ניצור חרם נגדי, אנחנו נשתדל לרתום גם את התאחדות התעשיינים וגם את ההסתדרות. לא יכול להיות שמפעל שקיים מ-68 באותו מקום ובאותה מתכונת וכל הזמן הכל היה בסדר, יום אחד מתעורר ומתחילים כל מיני דרישות".

על הוועד לשמירת השבת אמר ליברמן: "באמת אנשים הזויים ולדעתי הם יותר מהזויים. כנראה מסתתרים מאחורי כל הדרישות האלה כל מיני אינטרסים כלכליים. לי אין ספק שיש מאחורי כל הסיפור הזה אינטרס כלכלי של כל מיני מקורבים לחצר כזו או אחרת".

ליברמן הצהיר: "ולכן אנחנו גם בחוק נפעל לפרק את הוועד הזה. הגוף היחיד שחייב להיות מוסמך זה גוף ממלכתי, גוף של המדינה, יש גוף כזה הנקרא הרבנות הראשית. זה שהם הפכו לשוליה והם מזדנבים אחרי קבוצות קיצוניות, זה גם אחד הדברים שחייבים לשנות".

ח"כ יצחק פינדורס הגיב לליברמן: "בתגובה לדברי רבה של מפעל פינציה אביגדור ליברמן. אני מציע לגולדקנופף להתייעץ עם אסמעיל הנייה לגבי משך הזמן שיקח לליברמן 'לחסל' את וועדת השבת ולפניציה לשווק את הבקבוקים לערביי ישראל שאיבדו את אזרחותם בגלל חוסר נאמנות...".

מטעמו של הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת, נמסר בתגובה לסיור ליברמן במפעל פנציה: "כנראה שחברת פיניציה החליטה להפר את ההסכם עמנו לפיו לא תצא בהשמצות שקריות נגד וועדת הרבנים.

ליברמן אינו הראשון שמנסה להילחם עם השבת, אנו ממליצים לו לבדוק את ההיסטוריה של כל אלו שניסו להילחם בשבת קודש. שבת שבתון לה'.

בנוגע לאינטרסים הכלכליים עליהם רמז, ראוי להזכיר היכן נמצאים כל אותם גורמים ממפלגת 'ישראל ביתנו' שפעלו מ"אינטרסים כלכליים". נראה שלא די בהתערבות המשפטית בחיים הציבוריים של היהדות החרדית כדוגמת האיסור על מופעים בהפרדה כפי שדורשת ההלכה, וכעת הגיעה השעה מבחינתו של ליברמן לרמוס גם את הזכות לחירות פרטית של יהודי חרדי במדינת ישראל.

מטרתו של ליברמן היא להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה בה קובע השלטון לאזרחים מאיזה מפעלים לצרוך תוצרת ולהכריח אותם לרכוש מוצרים בניגוד לצו מצפונם ולערכים יהודיים בסיסיים כמו שבת וכשרות.את התשובה יתן הציבור בקלפי בחודש הקרוב. יצוין, כי ועדת הרבנים דוחה את דבריו של ליברמן בשאט נפש כאשר הוא יוצא בגלוי נגד הערכים המקודשים לעם ישראל בעולם כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר