יצליח?

ריבלין הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה

השיחות בין מפלגת הליכוד לכחול לבן על הקמת ממשלת אחדות, נתקלה במבוי סתום. הנשיא, ראובן ריבלין, הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה - כנראה בדרך לבחירות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשא ומתן בין בנימין נתניהו לבני גנץ, ובין צוותי המשא ומתן של מפלגות כחול לבן והליכוד, הגיע למבוי סתום. הערב (רביעי), הטיל הנשיא על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

"לאחר שנוצעתי עם נציגי כל הסיעות הריני להודיע כי ראש הממשלה היוצא, ח"כ בנימין נתניהו, יקבל מידיי הערב את המנדט להרכבת הממשלה", אמר ריבלין.

לדברי הנשיא, "מסיכום ההתייעצויות עולה כי אין 61 קולות המספיקים להרכבת ממשלה, לא לנתניהו ולא לגנץ". עם זאת, אמר כי "היכולת של נתניהו להרכיב ממשלה גבוהה יותר כרגע".

"עצם הטלת הרכבת הממשלה היא כשלעצמה איננה פתרון מספיק, אין בה כדי להוריד כהוא זה את האחריות על מוטלת על שני המועמדים, כמו גם על כלל סיעות הכנסת, לייצר את התנאים שבהם המבוי הסתום הפוליטי שאליו נקלענו ייפתר ותורכב ממשלה".

ריבלין הוסיף כי "המפתחות להרכבת ממשלת ישראל נמצאים כרגע בידי כל נבחרי הציבור והמפלגות. אין זה משנה על מי אטיל ראשון להרכיב ממשלה. אם אדרש לכך ואם נכון לי הדבר - אטיל את המשימה על מישהו אחר. כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות של ציבורים שלמים בחברה הישראלית, כל עוד לא תהיה מוטיבציה לייצר בריתות חדשות בין המפלגות הגדולות והקטנות, ולהגיע להסכמות ולהתפשר, לצערי לא תקום ממשלה".

הנשיא סיפר על ההצעות שהעלה: "הצעתי לשני המועמדים להקים ממשלה שוויונית שלא יהיה בה יתרון לגוש אחד על השני. הצעתי גם שלצד ראש הממשלה ישונה החוק ותינתן משמעות לתפקיד של מ"מ ראש הממשלה".

נתניהו אמר בנאומו: "אי היכולת שלי קטנה מזאת מאי היכולת של בני גנץ כי אנחנו שנינו לא נצליח להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זאת ממשלת אחדות לאומית, רחבה, והייתי אומר - מהירה".

ראש הממשלה הוסיף כי יש 3 אתגרים, ביטחוני מול איומי איראן, כלכלי בשל הגירעון בתקציב, ומדיני בשל תכנית השלום של הנשיא טראמפ - המחייבים הקמת ממשלת אחדות.

"לכן אני אעשה כל מאמץ להקימה, בהנהגה משותפת. אני מדבר על הנהגה משותפת, ממשלה פריטטית, ממשלה עם הסדרים שונים מעניינים שהעלית, ניתן לעשות שורה של דברים כדי להבטיח את אותה שותפות ואותו מבנה ברור בין שניים שמובילים אותה".

"אעשה את הכל עם המנדט שנתת לי ואם לא אצליח אחזיר לך את המנדט. בעזרת השם ובעזרת אזרחי ישראל, גם בעזרתך הנשיא, נקים ממשלת אחדות לאומית רחבה בהמשך. אני מקווה שנצליח עכשיו. אני מאוד מודה לך, על השיחות החשובות בינינו ועל המאמץ החשוב והגורלי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר