דוהרים לבחירות

בחירה ישירה: רה"מ נתניהו ודרעי בעד, גפני נגד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצטרף אמש ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, וביקש מיו"ר 'כחול לבן, בני גנץ, להסכים לבחירה ישירה אך יו"ר 'דגל התורה, ח"כ משה גפני, הודיע כי יתנגד (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה גפני, היום (צילום: נועם ריבקין פנטון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצטרף אמש ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, וביקש מיו"ר 'כחול לבן, בני גנץ, להסכים לבחירה ישירה אך יו"ר 'דגל התורה, ח"כ משה גפני, הודיע היום (ראשון) כי יתנגד למהלך.

במהלך ועידת 'מקור ראשון' התבטא גפני: ""אני לא חושב שההצעה של בחירה ישירה תפתור את הבעיה. אם זה היה פותר את הבעיה הייתי מסכים אפילו שאני מתנגד לבחירה ישירה. זה לא מתאים לשלטון אצלנו ולמשטר הדמוקרטי של ישראל".

על כתבי האישום נגד ראש הממשלה, אמר גפני: "רודפים אחרי נתניהו כי הוא היחיד שמחזיק את שלטון הימין כל השנים. ואני לא חסיד גדול שלו". באשר ל'כחול לבן', אמר: "יאיר לפיד הוא הרב הראשי של כחול לבן, והוא מונע מהם לתמוך בהקמת ממשלה".

יו"ר 'דגל התורה' התייחס ליו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, ואמר: " "איווט ליברמן פשוט לא רצה שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה. הוא מצא כל מני תירוצים, הוא השתמש בחרדים, בלומדי התורה, אבל זו האמת".

גפני התייחס לזיוף נתוני הגיוס במגזר החרדי: "אין לי מושג לגבי מספרי הגיוס של חרדים. אבל אני כן אגיד, שאם מישהו חושב שאפשר לגייס בכוח אנשים שהם אנשים עם אורח חיים מסורתי ודתי, ויכריחו אותם לשרת יחד עם חיילות בגלל שדינה זילבר החליטה שאין כזו מציאות שגברים ונשים יהיו בנפרד, ואנחנו אמורים להתאים את עצמנו למה שהיא קובעת – מה אתם חשבים, שהם יעשו מה שאומרים להם?".

"מה חשבתם כל השנים?", פנה גפני לציונות הדתית: "שמערכת המשפט רק נגדנו?! אנחנו נלחמנו בהם כשאתם חשבתם שהם מגינים עליכם. הייתם ממלכתיים. עכשיו אני לא רוצה להגיד 'אמרתי לכם'".

‏‎בסיום דבריו התייחס לאמירות לגביו כי מחזיק בדעות שמאל, "אני איש ימין! אני סבור שצריך להתנהל בלי התלהמות, ואני סבור שנתניהו יודע לעשות את זה. קודם כל חשוב שתהיה מדינה דמוקרטית, מדינה יהודית. ששבת תהיה שבת. שמה שבן גוריון רצה שיהיה, הפרהסיה שנוכל להגיד לילדינו אנחנו במדינה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר