למרות ההסתייגות

גויים? עשרות מבני הפלשמורה נחתו בישראל

43 בני פלשמורה נחתו הבוקר בישראל, וזאת במסגרת החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו • רה"מ לחץ שהעלייה תבוצע לפני הבחירות • הגר"י דרעי הזהיר: מדובר בגויים (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ארכיון ( צילום: קובי גדעון / Flash90)

43 בני פלשמורה נחתו הבוקר (שלישי) בישראל, וזאת במסגרת החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו. יחד עם העולים החדשים הגיעו במטו שר הקליטה יואב גלנט וחכ"ל גדי יברקן, שערק מ'כחול לבן' ל'הליכוד'.

נתניהו קידם את ההחלטה למרות שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הסייג ממנה בשל הטענה כי מדובר ב'הטבה פסולה למטרת בחירות'. כמו כן, בכדי שהעליה תבוצע קודם הבחירות - משרד הקליטה קיצר את הליכי החיסון של העולים.

לאחר החלטת הממשלה על העלאת עשרות מבני הפלשמורה, אמר נתניהו: "אני גאה בכך שכראש ממשלה הייתה לי הזכות להעלות אלפים מאחינו ואחיותינו מאתיופיה במהלך כהונתי כראש הממשלה, ואנחנו מתכוונים כמובן להמשיך לעשות זאת, זה הצעד הנוסף. אנחנו גם מחויבים לשילובם המלא של בני העדה בחברה הישראלית, אנחנו פועלים למען זה ללא הרף ונמשיך לעשות זאת".

"ביבי רוצה להעלות מאתיופיה לא יהודים"

כזכור, לפני כשבועיים התארח חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, באולפן 'כיכר השבת' והזהיר כי מדובר בגויים.

לדבריו: "הפלשמורה, כבר שם באתיופיה, הם מובדלים מ'בתא ישראל' (הקהילה היהודית באתיופיה. י-כ), חלקם התנצרו, חלקם התבוללו, יש שם נישואי תערובת".

לדברי הרב דרעי: "לא דומה הפלשמורה של שנות ה-90 לפלשמורה של היום, זה עוד דבר שאנשים לא יודעים. הפלשמורה של שנות ה-90 שעלו אחרי שהרב הראשי דאז, הגר"ש עמאר, בדק - מצא שאחוז גבוהה מהם הם יהודים, היום מי שנשאר באתיופיה ומוגדר כפלשמורה - כמעט קשה למצוא שם יהודים על פי ההלכה. האבא יכול להיות יהודי והאמא נוכרייה.

"הם לא מוגדרים כיהודים, נקודה", קובע חבר מועצת הרבנות הראשית: "לא רק אני אומר את זה, אלא הרבנים מהעדה האתיופית אומרים זאת, כולל הרב הראשי הרב ראובן וובשת".

"לא ייתכן, הם גויים. לא רק ה-400 (שנתניהו החליט להעלות לישראל. י-כ), אלא יש 8.000 כאלו שם, זה מתיל ב-400 וזה ימשיך", הזהיר הגר"י דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר