ממשלת אחדות

גנץ: "לא הייתה אפשרות להקים ממשלה אחרת"

יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, התייחס לביקורת הקשה נגדו בשל ההחלטה להקים ממשלת אחדות: "זה היה המעשה הנכון, עם כל המחירים. חטפנו ביקורת. חלקה בצדק. חלקה לא" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם (צילום: דוברות)

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, התייחס לביקורת הקשה נגדו בשל ההחלטה להקים ממשלה עם רה"מ בנימין נתניהו: "זה היה המעשה האחראי והנכון, עם כל המחירים. חטפנו ביקורת. חלקה בצדק. חלקה לא".

לדברי גנץ: "ההסכם מול הליכוד נסגר כמעט במלואו ונדרשה החלטה. סימנתי לצוותי המשא ומתן את גבולות הגזרה והדד ליין. ביום שני קיבלתי את ההחלטה הסופית. אם יש משהו שאני שמח עליו, זה שהשיח התקשורתי עסק בהסכם ולא בהליכה לבחירות. סקרי דעת הקהל מראים שזה מה שרוב מוחץ מאזרחי ישראל רצו וגם רוב ממצביעי כחול לבן".

"כן, חטפנו ביקורת", הוסיף גנץ: "חלקה בצדק. חלקה לא. כן, רציתי להיות ראש ממשלה מהיום הראשון. כן, רציתי ממשלה קטנה יותר ורציתי לקדם רפורמות שאינן חלק מההסכם שנחתם ויהיה קשה לקדם אותן במבנה של הממשלה הנוכחית.

"אבל גם נתניהו רצה להיות ראש ממשלה לאורך 4 שנים ולא לשנה וחצי, וגם נתניהו רצה ולא הצליח לקדם נושאים רבים שהיו חשובים לו וסותרים את תפיסות עולמנו. זה טבעו של משא ומתן. מה היה עדיף?".

גנץ תגונן והוסיף: "מי שמספר שהייתה לי ולחבריי אפשרות להקים ממשלה אחרת – מטעה או משקר. במקרה הטוב היינו הולכים לבחירות רביעיות".

לדבריו: "אם זה היה מהלך נכון או לא, רק ההיסטוריה תשפוט. אעשה כל מאמץ שהממשלה הזו תקום, תמלא את ימיה ותכניס יציבות למדינה בעת הזו, כשהכלכלה מפורקת ומיליון אזרחים מובטלים בבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר