אושרה ברוב גדול

ממשלת האחדות יוצאת לדרך • נתניהו: "שמת לב שהתרגשתי?"

73 חברי כנסת הרימו את ידם בעד ממשלת ישראל החדשה, ממשלת האחדות של נתניהו וגנץ, ואישרו אותה ברוב גדול. החרדים מרוצים, בעוד אנשי ליברמן ולפיד השתוללו (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השותפים החדשים (צילומים: עדנה וולמן, דוברות הכנסת)

הממשלה ה-35 של ישראל יוצאת לדרך: שבעים ושלושה חברי כנסת הרימו את ידם בעד ממשלת האחדות של נתניהו וגנץ, בתום דיון סוער שנמשך שעות ארוכות, לאחריו סיפר נתניהו כי הוא התרגש בנאומו.

בזה אחר זה עלו שרי הממשלה החדשה, בהם דרעי, אביטן וליצמן החרדים, והצהירו: "אני מתחייב כחבר הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא את תפקידי כחבר ממשלה ולקיים את החלטות הכנסת".

נתניהו, שהציג תחילה את 34 שרי ממשלתו, התייחס בתחילת דבריו לשותפו גנץ, שנקבע בהצבעה היום כראש ממשלה חליפי החל מה-17.11.2021: "בני, פעלנו יחד בצוק איתן, אני כראש ממשלה ואתה כרמטכ"ל, להגן על אזרחי ישראל במערכה שאין צודקת ממנה. אני משוכנע שנפעל יחד בהצלחה למען המדינה שלנו".

נתניהו: "שמת לב שהתרגשתי?" (צילום: ערוץ כנסת)

בעוד כמה וכמה חברי כנסת מהאופוזיציה - בעיקר מ'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' - הפריעו לדברי נתניהו והוצאו מהאולם, הוא המשיך ואמר: "זהו יום חשוב למדינת ישראל. הממשלה החדשה הוקמה ברצונה של רוב האזרחים והיא תשרת את כל האזרחים".

"מתוך אחריות כבדה בחרנו לפעול להקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית. בתוך שנה אחת מדינת ישראל עברה שלוש מערכות בחירות שהעמיקו את הקיטוב וגבו מחיר כבד מקופת המדינה. אם היינו הולכים לבחירות רביעיות, העלות הנוספת הייתה מסתכמת בשני מיליארד שקלים".

לדבריו, "העלות הנוספת של ממשלת אחדות, ואני לא מקל בה ראש, היא 85 מיליון שקלים בשנה. העלות הזאת נמוכה לאין שיעור מעלות של בחירות נוספות. זה היה הבזבוז האמיתי. בד בבד היינו נאלצים לדחות את הטיפול בהשלכות הקורונה למועד בלתי ידוע".

מעט לפני תום הדיון הארוך, הושבע גם יושב ראש כנסת חדש: יריב לוין מהליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר