עוד הפשרה ביחסים

סעודיה הודיעה רשמית שתאפשר טיסות ישראליות מעל שטחה

חזון 'המזרח התיכון החדש' של ראש הממשלה נתניהו, ממשיך ומתממש: ערב הסעודית, מדינת הענק החשובה במפרץ הפרסי, בצעד משמעותי - שצפוי גם להוזיל את הטיסות למזרח (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מטוס מעל שטח סעודיה (הדמיה: shutterstock)

סוכנות הידיעות הממלכתית של ערב הסעודית מודיעה היום (רביעי): "אנחנו נאפשר לכל המדינות בעולם לטוס מעל שטח המדינה". אף ששמה של ישראל לא הוזכר בהודעה, מאליו מובן כי היא סיבת ההודעה, כך שלראשונה בהיסטוריה מתירה המדינה המוסלמית החשובה ביותר במפרץ הפרסי על צעד משמעותי של הפשרה ביחסיה עם מדינת היהודים.

להחלטה מיהר להגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר: "במשך שנים אני עובד לפתוח את השמיים של ישראל מזרחה. בשורה גדולה הייתה לפני שנתיים וחצי כשחברת התעופה 'אייר אינדיה' קיבלה אישור לטוס ישירות לישראל, ועכשיו זו פריצת דרך ענקית נוספת".

"מטוסים ישראלים, ומטוסים של כל המדינות, יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו-דאבי, לדובאי ובחזרה", הסביר נתניהו. "זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו".

תגובתו של נתניהו המרוצה (צילום: מתוך טוויטר)

לדברי ראש הממשלה, "זה יעשה עוד דבר - זה יפתח את המזרח. כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים. בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום של שלום אמת. אני רוצה להודות לג'ארד קושנר ולשייח' מוחמד בן זאיד על התרומה החשובה הזאת של היום. יהיו עוד הרבה בשורות טובות".

יצוין, כי ההיתר הסעודי הטרי אינו חל רק על 'אל על', המוכרת בעולם כחברת התעופה הלאומית של ישראל, אלא אף על החברות ארקיע וישראייר.

בנוסף לקיצור משך הטיסה למזרח, בכשעתיים בממוצע, עשוי הצעד הדרמטי של ערב הסעודית לגרום גם להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה לאזורים אלו, בעיקר בשל ההפחתה בצריכת הדלק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר