המהלך החדש

'כחול לבן' מקדמת: בחירות חסכוניות ונקיות מ'פייק ניוז'

מפלגת 'כחול לבן' מקדמת שתי הצעות חוק חדשות, הראשונה: הסדרת תעמולת הבחירות וצמצום ה"פייק ניוז", והשניה: הגבלת תקציב מימון הבחירות, לאור המשבר הכלכלי (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: FLASH90)

המשחק הפוליטי החדש לקראת הבחירות המסתמנות לכנסת ה-24, שהחל עם החלטתו הסופית של יושב ראש 'כחול לבן', שר הביטחון בני גנץ להצביע בעד פיזור הכנסת ה-23, הוא מתי תתקיימנה בחירות 2021.

בעוד הצד שמנסה להוריד את נתניהו מהשלטון - הכולל את בנט, לפיד, גנץ ושות' - דוחפים לבחירות מהירות, אפילו פחות ממספר הימים הנקוב ממועד הפיזור, הרי שבצדו של נתניהו, שבונה על הגעת החיסונים ארצה, מקווים לאחר ככל הניתן את הבחירות - עד לחודש יוני.

היום (חמישי) הכריזה 'כחול לבן' כי תקדם שתי הצעות חוק חדשות, שמוכוונות ישירות נגד שותפם לממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההצעה הראשונה נלחמת ב"תופעת הפייק ניוז" שמופצת בזמני בחירות, כלשונם. "המניפולציות מתבטאות בתופעות של חדשות כזב או מידע מטעה ומוטעה שנפוצים ברשתות החברתיות, ובשימוש במערכות אלגוריתמיות המבוססות על ניתוח של מידע אישי ונתוני עתק כדי להשפיע באופן מדויק על קבלת החלטות של פרטים", נכתב בהודעה. בין היתר מכוונים ב"כחול לבן" נגד הבוטים שהכניסה "הליכוד" לפעולה.

הצעת החוק השנייה, מבקשת להגביל את מימון תקציבי המפלגות למסע הבחירות, לאור העובדה שישראל מצויה במשבר כלכלי וחברתי חמור ויש לצמצם עד כמה שניתן בזבוז כספי ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר