פגישה בירדן

בני גנץ נועד בחשאי עם המלך עבדאללה

שר הביטחון בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', נועד לאחרונה בחשאי בירדן, עם המלך עבדאללה, כך נחשף ב'ידיעות אחרונות'. ביום שישי אמר גנץ: "יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני" (חדשות)

בני גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)

שר הביטחון בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', נועד לאחרונה בחשאי בירדן, עם המלך עבדאללה, כך חושף הבוקר (ראשון) איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

מלבד גנץ, גם שר החוץ גבי אשכנזי נועד במהלך החודשים האחרונים, פעמיים, עם שר החוץ הירדני, איימן ספדי.

ביום שישי האחרון, במהלך שיחת 'זום' עם פעילית מפלגתו, רמז גנץ על התהליכים ואמר כי "היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והם היו יכולים להיות טובים פי אלף, יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים, ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את הקשרים".

גנץ, עקץ את ראש הממשלה ואמר כי "לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים".

במהלך הדברים, התייחס גנץ לאיראן ואמר כי "אנחנו לא יכולים להסכים שאיראן תגיע לגרעין צבאי, ואנחנו פועלים מדינית, כלכלית וכמובן ביטחונית כדי למנוע את זה".

הוא שב ותקף את נתניהו ואמר כי "בימים האחרונים ראיתי שנתניהו מנכס את הטיפול באיראן לעצמו - הוא התבלבל. הביטחון הוא לא עניין פרטי של ביבי, בדיוק כמו שהחיסונים שיש למדינת ישראל אינם נכס פרטי שלו. יש גופים רבים ששותפים בבניית היכולות שלנו מול איראן - המוסד, משרד החוץ, המל"ל וכמובן צה"ל ומערכת הביטחון.

"היצירתיות של המוסד היא לא פיתוח של ביבי וגם לא הנחישות של צה"ל, אנחנו בונים את המענה ההתקפי, ההגנתי וגם המודיעיני, ואנחנו נדע להגן על מדינת ישראל".

לדבריו, "כדי למנוע איראן גרעינית חשוב מאוד שיהיה שיח עם ארצות הברית, עם אירופה וגם עם מדינות ערביות שחולקות איתנו את האינטרס הזה. לישראל יש ידידות קרובות בעולם וראשית צריך לפעול ביחד איתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר