מתקרב ללפיד?

יו"ר רע"מ: נתמוך בממשלה שתחזיק מעמד

מנסור עבאס אומר כי מפלגתו לא מעוניינת בבחירות נוספות, בשונה מהקו שניסו ברע"מ לשדר עד כה כי רק יתחזקו מהן • שינוי הקו, מגדיל את סיכויי הקמת ממשלת בנט-לפיד (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר רע"מ, מנסור עבאס (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הודיע היום (חמישי), כי מפלגתו תצביע בעד הקמת ממשלה, ובכך נתן כוח יתר להקמת ממשלת בנט-לפיד. עבאס, שבשבועות לאחר הבחירות ניסה להתקרב לציבור היהודי בשני נאומים המבקשים קבלה, העדיף לתמוך בנתניהו כראש ממשלה - אך נתקל בחומה הבצורה של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. בתגובה על כך החלו בימים האחרונים חברי מפלגת רע"מ, מאזן גנאים ו-וואליד טאהא, הבהירו שלא יסכימו לממשלה בה חברים "הקיצוניים סמוטריץ' ובן גביר", כהגדרתם.

במקביל, במפלגתו העבירו מסרים כי הם "לא חוששים מסבב חמישי", ואף פרסמו סקר שערכו בחברה הערבית, על פיו כוח המפלגה יעלה אם ישראל תצא שוב לבחירות. על אף זאת, הדגיש יו"ר המפלגה, בריאיון לרדיו נאס: "לא מעוניינים בבחירות חמישיות. נתמוך בהקמת ממשלה שתחזיק מעמד".

הודעה זו מהווה מגדיל כוח עבור יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בניסיונו להקים ממשלת אחדות עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט. הקשר בין השניים הגיע לשיא ביום שני, כאשר רע"מ הפילה את הצעת הליכוד למבנה הוועדה המסדרת והעבירה את הצעת יש עתיד, שכעת העבירה את הכוח בכנסת לידי לפיד.

אם הקשר בין השניים ישמר, יוכל לפיד להוביל להדחת יו"ר הכנסת, יריב לוין, ולמנות את מקורבו, מאיר כהן. בנוסף, יש ללפיד 61 תומכים בהקמת ממשלה בראשותו גם ללא בנט וימינה, בהנחה שגדעון סער וחברי תקווה חדשה לא ימנעו אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר