מכה אלקטורלית

שקד הוקלטה: בנימין ושרה נתניהו רודנים

הח"כית הבכירה מימינה הוקלטה מדברת על הניסיונות להרכבת ממשלת ימין, ועל כך שלא תמנע ממשלה עם השמאל אם זה לא יצלח • וגם: על בנימין ושרה נתניהו "תאבי הכוח והדיקטוורים" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (ראשון) לראשונה בקולו כי יוותר על מקומו כראש הממשלה לזמן קצוב - בתנאי שתוקם ממשלת ימין, ושהעומד בראשה יהיה נפתלי בנט. הערב בחדשות 12 ניתנה הצצה ללבטים המשמעותיים שאופיים את בכירת ימינה, איילת שקד, האם להסכים לממשלה עם יאיר לפיד, אם לא תהיה ממשלת ימין.

"בגלל שיש לבנט ממשלה חלופית, נתניהו מוכן לתת לו שנה וחצי, אחרת זה לא היה קורה. הוא היה לוקח אותנו לעוד בחירות. אני מקווה שאם נצליח להקים ממשלה, נוכל להסביר את זה. אם נפתלי יקבל את המנדט מהימין, הוא לא יילך עם השמאל שהמנדט אצלו מהמנדט מהימין".

ח"כ שקד הסבירה לבן שיחה, שהקליט אותה ללא ידיעתה, כי התעקשות יו"ר תקווה חדשה שלא להסכים לממשלה עם נתניהו היא עקרונית ולא מתפשרת: "ישבתי עם סער שעות, כמעט יום כן יום לא, ומנסה. אבל האמת שהוא צודק, נתניהו צריך ללכת, אבל מה לעשות? יש מתווה שזו תהיה הכהונה האחרונה שלו. סער וליברמן חושבים שנתניהו סכנה למדינת ישראל, אנחנו לא חושבים ככה".

על אף שלנתניהו נותרו כ-30 שעות למנדט, שרת המשפטים לשעבר עדיין מקווה שתוקם ממשלה כלשהי עם הימין: "הכי נשמח אם הוא (נתניהו) יכופף את סמוטריץ', אבל אם לא נצליח להקים ממשלת ימין, לא נלך לבחירות - אלא ננסה לשכנע את סמוטריץ' לבוא איתנו לממשלה עם השמאל, כדי למנוע ממשלה בהישענות על עבאס. עכשיו בגלל שנתניהו הכשיר את הערבים, לאף אחד אין בעיה להקים איתו ממשלה".

שקד, שבעברה הייתה ממנהלות לשכת רה"מ נתניהו, נשמעה לראשונה בביקורת החריפה שלה על בני הזוג נתניהו: "הוא יילך עוד יותר ימינה בגלל המשפט שלו. זה כל מה שאכפת לו ממנו, רק זה, לא אכפת לו כלום. הוא אדם מאוד פראנויד, יש לו תאוות שלטון וכוח, הוא ואשתו, זה כמו רודנים, כמו דיקטטורים, לנו אין את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר