תגובת הח"כים לפרעות

עבאס גינה; עמיתו תקף את נתניהו "הפושע"

הח"כים הערבים חצויים בהתייחסות לפרעות שנערכות ביהודים, בערים ובדרכים; יו"ר רע"מ גינה את המעשים, בשונה מחלק מעמיתיו • וגם: תיעוד מחריד מהאירועים בעכו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עבאס ואלחרומי (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ, פרסם גינוי לפרעות שמבצעים צעירים ערבים ביממות האחרונות, אך עמיתו לסיעה מדבר בשפה שונה. כך או כך, נראה כי הסתיים חלומם של הח"כים הערבים להפוך לגורם משפיע בממשלה הבאה, לאור המתיחות ביחסים שבין המגזרים.

"אני קורא להרגעת הרוחות", כתב עבאס בפוסט שפרסם בשפה הערבית. "עלינו למנוע הסלמה נוספת שעלולה לגבות חיי אדם בשני הצדדים, ולאפשר חזרה לשגרת חיים נורמלית, במיוחד בימי רמדאן, ולאור ימי חג אלפטר וחג השבועות הקרובים".

יו"ר רע"מ הוסיף וקרא: "לשמור על מרקם היחסים הסובלני והעדין בין אזרחי המדינה היהודים והערבים, ולדחות כל תופעת אלימות. על כל המפגינים לממש את זכותם החוקית והלגיטימית להפגין ולהביע את עמדתם באופן חוקי ואחראי, אך בלי לפגוע בחיי אדם - אשר יהיו - או ברכוש הציבורי והפרטי".

לאחר מכן הוסיף, במענה לשאלות: "אין מנוס אלא לשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה - אחרי שהאש תדעך''.

תיעוד מזעזע מהפרעות בעכו (צילום: מתוך טיקטוק)

כאמור, חבר סיעתו, ח"כ סעיד אל חרומי, תקף: "ההרפתקה של נתניהו וממשלתו המסוכנת, והפשע הגדול שמתרחש כעת בעזה, נועדו כדי לברוח ממצבו המשפטי. זה קורה על חשבון דמם של חפים מפשע, וההרפתקה הזו תסתיים בקרוב".

גם בחד"ש, המפלגה היריבה, הרוח לוחמנית. "הזהרנו חזור והזהר, שנתניהו יבעיר את האזור כדי לשמור על שלטונו, והנה כך קרה. אנו מודאגים מהידרדרות המצב והגלישה לאלימות, ולכל פגיעה באזרחים חפים מפשע, וקוראים להשאירם מחוץ למעגל האלימות והאיבה", כתבו.

"אנו תומכים ומעודדים הפגנות, ומאמינים בזכות הבסיסית למחאה", הדגישו הח"כים מ'המשותפת'. "אנו תומכים בהפגנות משותפות ליהודים ולערבים, נגד הכיבוש והמתקפה על עזה, אך פוסלים נחרצות את ניסיונות הלינץ', שריפת הרכוש ובתי התפילה, וכל פגיעה באזרחים, יהודים וערבים".

ולסיום, הבהירו בחד"ש: "אנו קוראים להרגעת הרוחות והאלימות באופן מיידי. אנו דוחים את הכנסת כוחות מג"ב, שנטיותיו האנטי ערביות ידועות, ללוד; דבר זה עלול רק להוביל להסלמה".

כזכור, קול נחרץ ומפויס בהרבה, היה זה של ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), שצייץ: "בעת הזו אסור לשתוק! האנרכיה ברחובות רמלה, לוד ומקומות אחרים, מאיימת על קיומנו כחברה".

"יש לנו כעת כמנהיגי הציבור משימה אחת – לפעול להרגעת הרוחות, להבנה של ערבים ויהודים כאחד שאנחנו שכנים ולא אויבים. אנא מכם, חיזרו לבתים, חדלו מהאלימות, אל תהרסו את הבית מבפנים", הפציר הח"כ הערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר