הדרמה הפוליטית

בנט: 'פני לממשלת שינוי; לא נפגע בזהות היהודית במדינה'

יו"ר 'ימינה' הודיע לעמיתיו למפלגה, בישיבת הסיעה, כי פניו לעבר "ממשלת השינוי" עם לפיד וליברמן, בראשה יעמוד תחילה. עוד נמסר, כי צעדיו מתואמים עם שקד • נתניהו ימסור הצהרה ב-20:30 (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בסיון תשפ"א | 30.05.21
נפתלי בנט (צילום: Gili Yaari / Flash90)

חצי שעה ערכה ישיבת הסיעה של חברי הכנסת מ'ימינה', ובסיומה נודע כי היו"ר, ח"כ נפתלי בנט, עדכן את עמיתיו: "פני לממשלת שינוי". בעקבות כך, חבר המפלגה ח"כ ניר אורבך כתב, כי הוא שוקל להתפטר. מהמפלגה נמסר, כי בנט יישא היום הצהרה לתקשורת, בשעה 20:00, במשכן הכנסת.

הלחצים מימין, מתברר, עדיין לא עשו את שלהם, ובנט עיקש בעמדתו להוביל את חבריו לממשלה עם לפיד וליברמן, בראשה הוא יעמוד, בתקופה הראשונה.

בכך, כמובן, דוחה בנט את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחבור אליו ולכהן בראשות הממשלה, ברוטציה עמו ועם סער.

כזכור, מכתב מפורט עם הצעה שכזו אף שוגר בחתימתם של כל ראשי הסיעות שבגוש תומכי נתניהו, אך סער הגיב כי הוא מסרב לה. "הכל ספינים", כתב.

הצעתו של נתניהו (צילום: דוברות )

ל'כיכר השבת' נודע, מפי גורמים במפלגת ימינה, כי "נפתלי בנט ואיילת שקד מתואמים על מלא", כהגדרתם - זאת בניגוד לשמועות בענין.

בהודעתה של 'ימינה' לתקשורת נכתב: "הסיעה סיימה כעת את ישיבתה ברעננה. יו"ר התנועה, נפתלי בנט, הציג בפני חברי הכנסת את אירועי הימים האחרונים ואת מאמציו להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בישראל.

"הסיעה מגבה פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות חמישיות", הדגישה ההודעה הרשמית.

יצוין, כי בתוך ישיבת הסיעה אמר בנט: "יש לנו קווים אדומים, ונעמוד עליהם: לא נמסור שטחים ולא נפגע בזהות היהודית של מדינת ישראל. החלופה לממשלת שינוי, היא עוד בחירות - שיובילו להתרסקות הימין. אין לנתניהו ממשלה, זו עובדה".

כאמור, חבר הסיעה ניר אורבך הודיע, בתגובה כתובה לאחד הפונים אליו בענין: "לא אצביע נגד (ממשלת שינוי. ר.כ.). באופציה להתפטר - קיימת".

ח"כ ניר אורבך (צילום: מתוך wikipedia)

מהלך התפטרות מצד אורבך, לא צפוי להוות מכשול בפני ממשלת השמאל-מרכז, משום שהבאה בתור ברשימה, שירלי פינטו, שתיכנס לכנסת במקום אורבך, מתכוונת לתמוך במהלך.

בליכוד הגיבו למהלך של בנט בהודעה תוקפנית, בה נכתב: "בזמן הלחימה בעזה בנט הצהיר שממשלת השמאל ירדה מהפרק. היום, רק שבוע לאחר מכן, למרות ששום דבר לא השתנה, בנט דוהר לממשלת שמאל בתירוץ של מניעת בחירות. אבל כשבנט פסל את ממשלת השמאל בזמן הלחימה, אלטרנטיבת הבחירות הייתה רלוונטית באותה מידה כמו היום. עכשיו התברר שהתירוץ הזה היה רק אמצעי להסחת הדעת של הימין".

"בנט יודע היטב שבכל עת אם יצטרף לימין - תוקם ממשלת ימין. הדבר העקבי היחיד אצל בנט הוא הונאת בוחריו ושאר מצביעי הימין, והשלכת ה'עקרונות' שדיבר עליהם לפח - הכל כדי להיות ראש ממשלה בכל מחיר", הוסיפו בליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר