לא רק בש"ס

בשל עמנואל: פעילים בבית היהודי תוקפים את המפלגה

פעילים בכירים במפלגת "הבית היהודי" תוקפים את שתיקת המפלגה על רקע פרשת עמנואל. אחד מהם, עו"ד הרצל יחזקאל, שיגר מכתב חריף לראשי התנועה. כתב: "שתיקתכם בנסיבות אלה, בשעה שש"ס לא השכילה לצאת כנגד האפליה העדתית - היא קשה שבעתיים" (חדשות, פוליטי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(פלאש 90)

עו"ד הרצל יחזקאל, איש המפד"ל בירושלים ופעיל שטח וותיק, זועם על מה שהוא מכנה "שתיקת אנשי הציונות הדתית בפרשת עמנואל" - כך מדווח העיתונאי ישי פרידמן באתר "סרוגים".

לדעתו, נציגי הבית היהודי היו צריכים לתקוף את תופעת האפליה במגזר החרדי באופן נחרץ.

יחזקאל שיגר השבוע מכתב לחברי הכנסת ובו הוא קובל על השתיקה וטוען שהציבור הכללי חיכה לשמוע את אנשי הבית היהודי נוקטים עמדה ברורה.

וכך כותב יחזקאל: "הופתעתי ונדהמתי, משתיקתכם ומאי התייחסותכם לאירוע שהסעיר את המדינה בפרשת האפליה בביה"ס, בישוב עמנואל. שתיקתכם בנסיבות אלה, בשעה שתנועת ש"ס לא השכילה לצאת כנגד האפליה העדתית - היא קשה שבעתיים, משום שהייתה לכם הזדמנות לפנות לציבור, שנטש אותנו בשנים האחרונות, מתוך ביקורת ואכזבה, מתנועתנו שהתנתקה מצבורים גדולים בחברה הישראלית".

לדעת יחזקאל השתיקה של נציגי הבית היהודי מנוגדת לערכי הציונות הדתית. "לצערי, לא השכלנו לתת לציבור זה, מענה לצרכיהם החינוכיים והחברתיים. מצער מאוד, שאתם כנציגי התנועה הדתית ציונית, הדוגלת בערכים כמו: ערבות הדדית, אהבת הזולת ופסילת אפליה על רקע עדתי מכל סוג שהוא – מילאתם פיכם מים.

כאיש התנועה, המשתייך לעדות המזרח ופעיל חברתית, ציפיתי לתגובה נחרצת מצדכם כנגד אפליה זו, הזועקת לשמים. צר לי לומר לכם, שבהתנהגותכם זו פגעתם בערכי התנועה, ואני מסופק אם תהיה מחילה לטעות פטאלית זו. אני קורא לכם למצוא את הדרך, המקום והעיתוי, לתקן את טעותכם הפוגעת בתנועה. אני מאחל לכם תשועה ברוב יועץ.", כך כתב יחזקאל במכתב.

בשבועות הקרובים מתכנן יחזקאל ביחד עם פעילים נוספים לארגן כנס של אנשי השטח ופעילי המפד"ל. לדעתו ולדעת פעילים נוספים, מפלגת הבית היהודי מזניחה את פעילות השטח ולמעשה לא פועלת בערים ובשכונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר