מקורב לנתניהו

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מאתגר את בנט

אחרי הפרסומים על הבטחה של בנט לאמריקנים כי לא ינהל קמפיין פומבי נגד חזרה להסכם הגרעין עם אירן, ראש המוסד לשעבר מאתגר את נפתלי בנט בטור נדיר • "על קברניטי ישראל לגבש אסטרטגיה" (מדיני)

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן (צילום: פלאש 90/Marc Israel Sellem)

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, הנודע כאיש אמונו וכמקורבו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מוסיף לצאת לאור הזרקורים. הבוקר (רביעי) הוא פרסם מאמר ב"ידיעות אחרונות", ובו משליך בין יציאת ארצות הברית מאפגניסטן לביטחון ישראל.

"נסיגה האמריקאית מאפגניסטן, שהושלמה שלשום בשעת לילה מאוחרת עם עלייתו של החייל האחרון למטוס שהמריא מקאבול, צריכה לעורר בליבנו מחשבה ודאגה על הסכנה המוחשית המגולמת בנסיגה אפשרית נוספת של ארה"ב - הפעם בעיראק", כתב כהן.

הוא הוסיף: "על ישראל וקברניטיה לגבש אסטרטגיה ולהציב יעדים ברורים למדיניות ישראלית מעודכנת. יש להעמיד את דרישתנו למזרח תיכון יציב המנטרל כמיטב יכולתו את הנוכחות האיראנית לאורך כל הזירה, ושאינו מאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית".

בשלב הזה אתגר כהן את בנט והזכיר את הכרזתו של ביידן בסיום הפגישה עם בנט, אותה כינה "מוצלחת", כי לא יאפשר לאירן יכולת גרעינית לעולם". הוא הוסיף וטען כי ההסכם הקיים מאפשר לאיראן לדהור לגרעין באין מפריע.

"דווקא בזכות היחסים הטובים השוררים בין ירושלים לוושינגטון, בין ראש הממשלה בנט לבין הנשיא ביידן, מסרים אלה עשויים להערכתי להתקבל בברכה, ולהתקבע בליבותיהם של מעצבי המדיניות בארה"ב", הוא הוסיף.

כזכור, במוצאי השבת חשף ברק רביד ב'וואלה' כי בנט התחייב בפני ביידן שהוא אינו מתכוון לנהל קמפיין פומבי בנושא ההתנגדות לחזרה להסכם הגרעין כפי שעשה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר